یوتیوب در حال آزمایش ابزار هوش مصنوعی است تا به تولیدکنندگان محتوا کمک کند برای محتوای خود ایده‌های جدید پیدا کنند.

ابزار هوش مصنوعی خلاق یوتیوب فقط برای کانال‌هایی در دسترس است که ویدئوهای خود را به انگلیسی منتشر می‌کنند. این ابزار ایده‌هایی درباره محتوای موردعلاقه بینندگان، دیدگاه‌های جدید برای محتوا و موضوعات روز ارائه می‌دهد.

یوتیوب هم مانند دیگر محصولات گوگل ویژگی‌های جدیدی برای بهبود پلتفرمش اضافه می‌کند. بسیاری از این قابلیت‌ها تاکنون مورد آزمایش قرار گرفته‌اند و به تولیدکنندگان کمک می‌کنند تا ایده‌های جدیدی پیدا کنند.

گوگل در صفحه پشتیبانی یوتیوب اعلام کرده که در حال آزمایش هوش مصنوعی خلاق برای الهام‌بخشی به تولیدکنندگان است. همان‌طور که انتظار می‌رود، این ابزار به این منظور طراحی شده تا به تولیدکنندگان محتوا کمک کند برای ویدئوی بعدی کانال خود ایده‌پردازی کنند. بر اساس گزارش گوگل این ابزار به تولیدکنندگان کمک می‌کند تا دنبال‌کنندگانشان را بشناسند و به سرعت ویدئو بسازند.

هوش مصنوعی یوتیوب

به همین منظور، این ابزار برای ایده‌پردازی در سه زمینه به تولیدکنندگان کمک می‌کند که اولا تا به علاقه کاربران برای تولید محتوا پی ببرند، ثانیا دیدگاه‌های جدید برای محتوای خلاقانه که تا به‌حال در موردش محتوا تولید نکرده‌اند، بسازند و نیز از موضوعات روز برای خلق محتوا بهره ببرند.

اگر یک تولیدکننده محتوا هستید و می‌خواهید این ابزار را امتحان کنید، باید امیدوار باشید که شما جزو آن دسته افراد خوش‌شانسی هستید که برای آزمایش انتخاب شده‌اند. این غول فناوری می‌گوید که این آزمایش فقط در دسترس کانال‌هایی قرار گرفته است که ویدئوی انگلیسی منتشر می‌کنند. البته، گوگل فضا برای پیشرفت گذاشته است و اعلام کرده که برای گسترش آزمایش، یوتیوب را به‌روزرسانی خواهد کرد.

اخیراً، یوتیوب از آزمایش هوش مصنوعی متفاوتی رونمایی کرده است که به سیستم عامل، دکمه «پرسش» اضافه کرده است. با این ویژگی کاربران می‌توانند در مورد ویدئویی که تماشا می‌کنند سوال بپرسند و جواب بگیرند. با این حال، گزینه پرسش فقط تا اواسط ماه آینده در دسترس است.