ایلان ماسک و کارمندان توییتر اولین جلسه خود را از زمان خرید برگزار کردند. او کارمندان را تشویق می‌کند تا استادان UP بیشتری را از YouTube کشف کنند. ماسک ادعا می‌کند که برای جذب و استفاده از یوتیوبرها در توییتر حاضر به پرداخت دستمزد 10 درصد بیشتر است. او محتوای ویدیویی بیشتری در توییتر می‌خواهد. ماسک در این نشست گفت که توییتر در حال بررسی ویژگی ویدیو برای افزایش درآمد است و ممکن است امکان استفاده از ویدیوهای طولانی‌تر را نیز ارائه دهد. امروزه، بیشتر سازندگان محتوا فقط لینک‌ها را توییت می‌کنند و کاربران را به ویدیوهایشان در YouTube، TikTok یا دیگر پلتفرم‌ها هدایت می‌کنند.

ماسک در این رابطه گفت: «اگر یوتیوبرها بتوانند ویدیوهای خود را در توییتر ارسال کنند و حداقل به اندازه یوتیوب درآمد کسب کنند، طبیعتاً در توییتر نیز ویدیو ارسال خواهند کرد. اما در حال حاضر، تولیدکنندگان محتوا نمی‌توانند ویدیوهای طولانی‌تری پست کنند و کسب درآمد در این حالت به این معنی است که نمی‌توانند صورت‌حساب‌های خود را پرداخت کنند.»

ویدئوها در توییتر در حال حاضر به 140 ثانیه محدود شده است. ماسک افزود: «اینها چیزهای فوق‌العاده پیچیده‌ای نیستند، آنها به فناوری بسیار ابتدایی نیاز دارند. ما قصد کشتن یوتیوب را نداریم، فقط می‌خواهم بپرسم: آیا واقعاً باید به YouTube ترافیک رایگان زیادی بدهیم؟»

ویدیو های یوتیوب در توییتر

ارتقاء ویژگی ویدیویی توییتر

در سه ماهه سوم سال 2022، درآمد تبلیغات YouTube از 7 میلیارد دلار فراتر رفت. در مقایسه، کل درآمد توییتر در سه ماهه دوم تنها 1.18 میلیارد دلار بود. ماسک از زمان تصاحب توییتر در 27 اکتبر، شروع به کاهش هزینه‌ها، از جمله اخراج هزاران کارمند کرده است. روز پنجشنبه، ماسک به کارکنان باقیمانده گفت که «مهم» است که توییتر شروع به پرداخت پول سازندگان محتوا برای استفاده از این پلتفرم کرد.

بیایید دسته‌ای از تولیدکنندگان محتوا را که فکر می‌کنیم در یوتیوب باحال هستند را در نظر بگیریم و بگوییم: «هی، بچه‌ها به فکر قرار دادن ویدیو در توییتر هستید؟ ما 10 درصد بیشتر از یوتیوب به شما می‌پردازیم، او گفت، چطور در مورد آن فکر کنید؟" ماسک بعداً کارمندان توییتر را تشویق کرد که بگویند: «فقط این کار را انجام بده. همین الان اقدام کنیم اگر بعدازاین جلسه توانستید این کار را انجام دهید، من هم این کار را خواهم کرد.»

من در واقع در حال مرور ویدیوها در توییتر هستم، و هنگامی که در حالت ویدیوی تمام صفحه قرار گرفتید، می‌توانید شروع به مرور ویدیوها کنید. در واقع بد نیست»؛ او افزود که ویدیوهای خنده‌دار و سرگرم‌کننده زیادی می‌بیند، «فکر می‌کنم ساختن بر این پایه بسیار معنادار است.» ماسک ادامه داد: «در واقع، بسیاری از مردم از ویژگی ویدیویی توییتر اطلاعی ندارند و من تا امروز صبح در مورد آن چیزی به آنها نگفتم. بنابراین، اگر ما سخت تلاش کنیم تا ویژگی ویدیویی را عرضه کنیم و آن را به افراد بیشتری بشناسانیم، حرکت بسیار خوبی خواهد بود.»

با توجه به این سخنان ایلان ماسک، احتمال استفاده از سازندگان محتوا در یوتیوب یا همان یوتیوبرها در توییتر زیاد است. دیروز خبری مبنی بر احتمال ورشکستی توییتر منتشر شد، احتمالا ایلان ماسک برای جلوگیری از ورشکست شدن این شرکت می‌خواهد تولیدکنندگان محتوای ویدیویی را به سمت توییتر بکشاند. نظر شما در این مورد چیست؟ توییتر در حالت قبل بهتر است یا با ویدیوهای طولانی؟

خبر مرتبط: لو رفتن اطلاعات ۵.۴ میلیون کاربر توییتر!