طبق گزارش‌ها، حذف قابلیت استوری در یوتیوب از سوی این رسانه اجتماعی در تاریخ پنجم تیر ماه قطعی شده است. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که یوتیوب متوجه شد از این ویژگی آنطور که انتظار داشتند استقبال نمی‌شود.

استوری‌ها در سال ۲۰۱۷ در یوتیوب معرفی شدند که با استفاده از آن کاربران ویدیوهای کوتاهی را برای 24 ساعت منتشر می‌کنند. این ویژگی مشابه چیزی است که از ابتدا در اسنپ چت، سپس در اینستاگرام و فیس بوک شاهد عرضه آن بودیم.

با این حال، به‌نظر می‌رسد که کاربران یوتیوب به اندازه سایر رسانه‌های اجتماعی به این ویژگی علاقه‌مند نیستند. این شرکت اعلام کرده که تنها درصد کمی از کاربران از استوری‌ها استفاده می‌کنند و قصد دارند روی قابلیت کاربردی جدید کار کنند. البته یوتیوب به کاربران اطمینان داده که همچنان می‌توانند ویدیوهای کوتاه را از طریق روش‌های دیگر مانند shorts پست کنند.

یوتیوب همچنین اعلام کرد که در آینده روی ویژگی‌های دیگری مانند بهبود قابلیت‌های پخش زنده این پلتفرم و گسترش ویژگی Shorts تمرکز خواهند کرد. آن‌ها معتقدند که این ویژگی‌ها ارزش بیشتری نسبت به استوری‌ها را برای کاربران فراهم می‌کند.

از نظر بسیاری از کارشناسان حوزه فناوری و شبکه‌های اجتماعی کنار گذاشتن این ویژگی برای یوتیوب منطقی به‌نظر می‌رسد. این ویژگی ممکن است در سایر رسانه‌های اجتماعی محبوب باشد، اما مورد توجه کاربران یوتیوب قرار نگرفته، پس حذف آن تصمیمی درست از سوی یوتیوب خواهد بود. این شرکت با تمرکز بر سایر ویژگی‌هایی که در بین کاربران محبوب‌تر هستند، می‌تواند به ارائه ارزش‌ها برای کاربران خود ادامه دهد و در رقابت با دیگر رسانه‌های اجتماعی باقی بماند.

نظر شما درباره حذف قابلیت استوری در یوتیوب چیست؟ این موضوع چه پیامد‌هایی می‌تواند برای این رسانه داشته باشد؟ نظرات خود را ما با به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: توسعه پادکست‌های یوتیوب در مراحل آزمایشی است