یوتیوب در سکوت خبری یک ویژگی جدید را به صورت آزمایشی عرضه کرده است. این ویژگی جدید به ایجاد ابزارهای حرفه‌ای‌تر جهت تولید پادکست‌های بیشتر اختصاص دارد. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، یوتیوب مدت زیادی شده که به پادکست‌ها چشم دوخته است. این پلتفرم بالاخره تصمیم گرفته تا محیط خود را هرچه بیشتر با پخش و تولید پادکست‌ها سازگار کند. پس توسعه پادکست‌های یوتیوب در حال آرمایش است.

یوتیوب قصد دارد که از این طریق بتواند تولیدکنندگان و شنوندگان پادکست‌ها را بیشتر به طرف خود جذب کند. ویژگی جدید و مورد آزمایش یوتیوب، تمام ابزارهایی که هرکس برای شروع یک پادکست به آنها نیاز دارد را در اختیارش قرار می‌دهد. از امکان آپلود اپیزود‌های پادکست گرفته تا ارائه گزارش‌های تحلیلی از عملکرد کلی و جزئی پادکست.

اگر از قابلیت آزمایشی جدید یوتیوب استفاده کنید، یک گزینه جدید برای آپلود پادکست را درست زیر کلید create مشاهده خواهید کرد. کلید create گزینه‌هایی برای آپلود ویدئو، ایجاد یک پست متنی و یا شروع پخش زنده را در اختیار شما قرار می‌دهد.

علاوه بر این، می‌توانید پادکست‌های یوتیوبی را درست در زیر تب جدید Podcasts، در منوی محتواها پیدا کنید. همچنین می‌توانید با استفاده گزینه‌های جدید که در منوی سه‌نقطه قرار گرفته‌، فهرست پخش خود را به پادکست‌ها اختصاص دهید.

گوش دادن به پادکست یوتیوب


قابلیت های جدید برای پادکست‌های یوتیوب

YouTube Studio نیز گزارش تحلیلی عملکرد پادکست‌های شما را روی صفحه دسکتاپ نمایش می‌دهد. در میان آمارهای تحلیلی، شما می‌توانید عملکرد دقیق پادکست مورد علاقه خود، تعداد مخاطبانش و بازخوردهایش را مشاهده کنید.

فعلا فقط تعداد محدودی از تولیدکنندگان محتوا توانسته‌اند این قابلیت جدید با توسعه پادکست‌های یوتیوب را آزمایش کنند. تلاش‌های یوتیوب برای سازگاری هرچه بیشتر با پادکست‌ها، از سال 2021 آغاز شد. آن زمان خبرها حاکی از آن بود که یوتیوب می‌خواهد چند مدیر پادکست با تجربه را استخدام کند. همین خبر کافی بود تا بفهمیم که یوتیوب قصد دارد در آینده‌ای نزدیک پادکست‌ها را جدی‌تر بگیرد.

در واقع پیش از آن هم یوتیوب یکی از جاهایی بود که مردم معمولا در آن به دنبال پادکست‌ها می‌گشتند. هرچند در آن زمان این پلتفرم چندان مناسب گوش دادن به پادکست نبود و علاقه‌مندان به این رسانه صوتی را پس می‌زد. به همین دلیل هم هست که یوتیوب تصمیم گرفته پلتفرم خود را برای پخش و تولید پادکست به‌روز‌رسانی کند.

خبر مرتبط:‌ معرفی قابلیت پرسش و پاسخ Live در یوتیوب