یوتیوب یک ویژگی مفید جدید برای پخش کنندگان Live معرفی کرد. قابلیت پرسش و پاسخ Live در یوتیوب، از سیستمی مشابه با چت زنده در طول پخش Live استفاده می‌کند. اما ساختار آن با قوانین مختلف بیشتر است و به تعاملی‌تر کردن جلسات Live کمک می‌کند.

جلسه پرسش و پاسخ را می‌توان در جریان پخش زنده یا همان Live با استفاده از اتاق کنترل Live شروع کرد. همچنین می‌توان یک قابلیت Live Poll درست کرد که در کنار ویژگی Live Q&A وجود دارد. از آنجایی که از همان سیستم قسمت چت استفاده می‌کند، کلمات ممنوعه فیلتر می‌شوند و گزارش برخی سؤالات نیز امکان پذیر است.

توجه به این نکته مهم است که مدیران نمی‌توانند پرسش و پاسخ Live در یوتیوب را کنترل کنند، اما حقوق کانال مدیر و ویرایشگر به جلسه پرسش و پاسخ اجازه دسترسی می‌دهد. آنها می‌توانند به فهرست سؤالات دسترسی داشته باشند و همچنین سؤالاتی را برای پاسخگویی انتخاب کنند.

در Live Q&A همه سؤالات به ترتیب زمانی مرتب شده‌ و پس از 200 سؤال، قدیمی‌ترین آنها ناپدید می‌شوند. امکان ارسال فقط یک سؤال برای هر کاربر در دقیقه مجاز است. قابل ذکر است که پرسش و پاسخ و نظرسنجی زنده در تلفن همراه کار نمی‌کند و جزئیات جلسه پرسش و پاسخ در YouTube Analytics ذخیره نمی‌شود.

خبر مرتبط: سایر قابلیت‌های جدید یوتیوب را حتما بخوانید.