به نظر می‌رسد قیمت یوتیوب پریمیوم باری دیگر به‌صورت ناگهانی در چندین کشور اروپایی با افزایشی عجیب روبرو شده است.

به گزارش بسیاری از کاربران در انجمن‌های ردیت، قیمت یوتیوب پریمیوم و سرویس‌های مختلف آن از قبیل سرویس تک نفره و خانوادگی، در برخی از مناطق اروپا، با افزایشی 50 درصدی مواجه شده است. در بلژیک، ایتالیا، هلند و جمهوری ایرلند قیمت اشتراک ماهانه سرویس خانوادگی از 20 دلار به 29 دلار افزایش داشته است. با این قیمت‌های جدید، اشتراک سالانه به حدود 347 دلار رسیده که هزینه‌ای گزاف محسوب می‌شود. سرویس تک نفره نیز از حدود 13 دلار به حدود 15 دلار افزایش قیمت تجربه کرده است.

در نواحی دیگر اروپا همچون سوئیس، قیمت اشتراک ماهانه یوتیوب فمیلی از حدود 28 دلار به 39 دلار رسیده است. قیمت سرویس‌های تک نفره نیز از 18 دلار به حدود 21 افزایش داشته‌اند. قیمت یوتیوب پریمیوم نیز در کشور سوئیس افزایش داشته اشتراک ماهانه سرویس خانوادگی آن، از 17 دلار به 27 دلار رسید.

قیمت یوتیوب پریمیوم

این افزایش قیمت‌ها به طرز عجیبی در مناطق اروپایی به وقوع پیوسته و حال گوگل نیز سرویس یوتیوب خود را به این قافله اضافه کرده است. کاربران آسیایی و خاورمیانه نیز قرار است با این افزایش قیمت‌ها در اواخر ماه آگوست مواجه شوند. جالب است بدانید که این هزینه‌ها در سیستم عامل iOS ممکن است حتی بیشتر نیز شود! به دلیل سود اضافه‌ای که اپ استور از کاربران می‌گیرد، در نهایت گوگل ممکن است قیمتی بالاتر را برای کسانی که از طریق اپ استور سرویس‌هایش را خریداری می‌کنند، لحاظ کند.

قیمت یوتیوب پریمیوم جدید از ماه نوامبر قطعی و نهایی می‌شود. پس از تایید نهایی، می‌توانید تصمیم بگیرید که با قیمت‌های جدید اشتراک خود را نو کنید یا به‌طور کلی بیخیال سرویس‌های گران‌قیمت استریم شوید. خرید یوتیوب پریمیوم، دسترسی به یوتیوب موزیک را نیز برای کاربران فعال می‌کند اما مشکلاتی چون افزایش تدریجی قیمت، افزایش تبلیغات در نسخه‌های رایگان، مشکلات عدم دسترسی در صورت استفاده از مسدودکننده‌های تبلیغ و… باعث شده است محبوبیت این سرویس رو به کاهش باشد.