خبرهای خوبی برای طرفداران شیائومی داریم. البته اگر به رکوردهای سرعت شارژ علاقه داشته باشید! طبق آخرین خبرها، به نظر می‌رسد که شیائومی رکورد جدیدی را در زمینه سرعت شارژ گوشی ثبت کرده است. با این رکورد سرعت شارژر جدید شیائومی در هنگام ورود به بازار قدرتمندترین و سریع‌ترین شارژر جهان خواهد بود. در حال حاضر شرکت چینی iQOO که وعده شارژ سریع 200 واتی را می‌دهد، رکورددار سرعت شارژ است. اما شیائومی در ماه جاری موفق شده با سرعت شارژ فوق‌العاده 210 واتی از iQOO پیشی بگیرد!

گرچه شیائومی آزمایش‌های زیادی را با Xiaomi 11 Ultra انجام داده است اما در حال حاضر سرعت شارژ 200 واتی را در بازار جهانی ارائه نمی‌کند. هرچند با استفاده از این شارژر جدید، گوشی Xiaomi 11 Ultra می‌تواند تنها ظرف 8 دقیقه از 0 تا 100 درصد به طور کامل شارژ شود. شارژر جدید که سرعت 210 وات را ثبت کرده، به تازگی توانسته گواهینامه استاندارد شیائومی را دریافت کند. حالا چرا این عدد؟ احتمالا به خاطر آنکه شیائومی با شکستن رکورد 8 دقیقه فعلا نیازی ندارد که به نقطه عطف بالاتری برسد.

از آنجایی که این شارژر جدید گواهینامه شیائومی را دریافت کرده است، احتمال دارد که واقعا به بازار عرضه شود. البته هنوز مشخص نیست که این شارژر قرار است با یک گوشی هوشمند عرضه شود یا به صورت جداگانه به فروش برسد. با استفاده از این شارژر فوق سریع، می‌توان در مدت زمانی کوتاه تمام برق مورد نیاز باتری را تأمین کرد، به طوریکه گوشی تا چندین ساعت روشن بماند.

شارژر سریع جدید 210W شیائومی

البته دقت داشته باشید که وقتی می‌گوییم 7 تا 8 دقیقه، منظورمان برای باتری‌های 4000 میلی آمپر ساعتی است. پس طبیعی است که هرچقدر ظرفیت باتری بیشتر باشد، زمان شارژ شدن آن کمی طولانی‌تر خواهد بود. البته با وجود چنین سرعت شارژی عاقلانه‌تر است که از باتری‌های کوچکتر استفاده شود. چراکه شارژ مجدد باتری مدت زمان کوتاهی طول می‌کشد و عملا نیازی به استفاده از باتری‌های بزرگ نیست.

ممکن است شیائومی در گوشی‌های پرچمدار جدید خود از این سرعت شارژ استفاده کند. گوشی‌های شیائومی 13 و 13 اولترا نزدیک‌ترین گزینه‌هایی هستند که می‌توانند از این قابلیت برخوردار باشند، و البته رکورد سرعت شارژ پذیری جدیدی را ثبت کنند.

خبر مرتبط: رونمایی از شیائومی 12S اولترا با کانسپت لنز جداشدنی لایکا سری M