شیائومی ساعت هوشمند Xiaomi Watch S3 را معرفی کرد که باوجود ارتقا سخت‌افزاری با قیمت ۱۵۰ یورویی نسل قبلی راهی بازار می‌شود.

دقایقی قبل در رویداد شیائومی، این شرکت در کنار پرچمداران جدید سری شیائومی ۱۴ و سیستم‌عامل اختصاصی HyperOS از ساعت هوشمند شیائومی واچ S3 رونمایی کرد. درحقیقت شیائومی هر ساله ۲ سری ساعت هوشمند سری عادی و S معرفی می‌کند که سری S با نمایشگر دایره‌ای شکل ظاهری مشابه سری گلکسی واچ دارد، اما سری عادی از نمایشگر مربعی شکل با گوشه خمیده بهره می‌برد.

سیستم‌عاملHyperOS
نمایشگر۱.۴۳ اینچی امولد با روشنایی ۶۰۰ نیتی و ۳۲۶ پیکسل بر اینچ
باتری و شارژ۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، بی‌سیم
ابعاد و وزن۴۶×۴۶×۱۰.۷ میلی‌متر / ۵۴.۵ گرم
جنس بدنهآلومینیوم
قیمت۱۵۰ یورو
جدول مشخصات Xiaomi Watch S3

در اولین نگاه متوجه شباهت Xiaomi Watch S3 به واچ S1 پرو می‌شوید، اما شیائومی تاکید کرده که حلقه دور نمایشگر واچ S3 قابلیت تعویض دارد تا با بهره‌مندی از رنگ‌های متنوع و بندهای مختلف، افراد با سلیقه‌های متفاوت بتوانند از این دستگاه بهره‌مند شوند. علاوه‌بر آن، ساعت هوشمند تشخیص می‌دهد که چه لبه‌ای به آن متصل شده و رابط کاربری متناسب با آن در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت.

Xiaomi Watch S3

شیائومی واچ S3 با بدنه آلومینیومی و بند‌های پلاستیکی، چرمی و فلزی و در ابعاد ۴۶×۴۶×۱۰.۷ معرفی شده است و ۱۱۰ یورو قیمت دارد که نسبت به قیمت ۱۵۰ یورویی نسخه قبلی، کاهش یافته است. این ساعت به سنسورهای ضربان قلب، از قابلیت‌های تناسب اندام و سلامتی زیادی پشتیبانی می‌کند. برای این امر، سنسورهای شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما، فشارسنج، ضربان قلب، اکسیژن خون، دماسنج (دمای پوست) و شاخص توده بدنی (BMI) در این دستگاه تعبیه شده است. این ساعت از نمایشگر ۱.۴۳ اینچی امولد با رزولوشن ۴۶۶×۴۶۶ پیکسلی، روشنایی ۶۰۰ نیتی و تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسل بر اینچ بهره می‌برد که کاملا مشابه نمایشگر نسخه نسل قبل است.

Xiaomi Watch S3 از سیستم‌عامل جدید برپایه HyperOS بهره می‌برد. این سیستم‌عامل قرار است برای اولین بار در پرچمداران شیائومی ۱۴ و ۱۴ پرو استفاده شود. البته هنوز مشخص نیست که HyperOS بر پایه سیستم‌عامل گوگل برای ساعت‌هایی که از Wear OS 4 پشتیبانی می‌کنند، توسعه یافته یا تفاوت‌های اساسی با این نسخه دارد. درون این دستگاه تراشه اسنپدراگون W5+ نسل ۱ قرار گرفته و در کنار آن این ساعت از حافظه رم ۲ و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی بهره می‌برد. این مجموعه از باتری ۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم تغذیه می‌شود.

از دیگر مشخصات شیائومی واچ S3 می‌توان به اسپیکر، بلوتوث، جی‌پی‌اس (GPS)، NFC و بدنه زد آب تا ۵ اتمسفر (حدود ۵۰ متر زیر آب) اشاره کرد. هنوز مشخص نشده که این دستگاه به‌صورت اختصاصی در چین عرضه می‌شود یا در دسترس هواداران شیائومی در سراسر جهان قرار می‌گیرد.

به‌روزرسانی

روز گذشته و درکنار معرفی شیائومی واچ ۲، غول چینی تعداد زیادی از محصولات قبلی مانند سری شیائومی ۱۴ و شیائومی واچ S3 را برای عرضه جهانی معرفی کرد. این دستگاه با مشخصات مشابه نسخه چینی قرار است راهی بازار جهانی شود، اما این نسخه فقط در ۲ رنگ مشکی و نقره‌ای و با قیمت ۱۵۰ یورو معادل ۱۶۱ دلار راهی بازار اروپا شده است. اگرچه این قیمت بالاتر از بازار چین است، برای رقابت با محصولات دیگر بازار مانند ساعت‌ّای سامسونگ قیمت معقول و نسبتا پایینی به‌حساب می‌آید.

اخبار مرتبط: