شیائومی امروز ساعت ۱۴:۳۰ به وقت تهران از جدید‌ترین گوشی‌های پرچم دار خود یعنی Xiaomi 14 و Xiaomi 14 Pro رونمایی خواهد‌ کرد. ما در رسانه علاءالدین در این صفحه به صورت لحظه‌ای آخرین خبار این رویداد را پوشش خواهیم داد.

این رویداد به زبانی چینی و در چین برگزار خواهد شد. همچنین ما انتظار داریم تا در این رویداد شاهد رونمایی از ساعت‌های هوشمند جدید این شرکت و برخی محصولات دیگر شیايومی به همراه سیستم عامل جدید Hayper OS شیائومی نیز باشیم. با پوشش زنده خبری علاءالدین از رویداد معرفی جدید‌ترین محصولات شیائومی همراهی باشید...

ساعت ۱۴:۳۵: رویداد شروع شده است و اکنون مدیر عامل شیائومی به روی صحنه آمده است. وی در حال توضیح فعالیت‌های خیریه شیائومی است.

ساعت ۱۴:۴۴: مدیر عامل شیائومی از سیستم عامل جدید شیايومی به اسم HyperOS رونمایی کرد.

ساعت ۱۴:۴۷: مسئول بخش سیستم عامل شیائومی به روی استیج آمده است و اکنون دارد درباره ویژگی‌های سیستم عامل جدید هایپر او اس حرف می‌زند.

ساعت ۱۴:۴۹: مسئول بخش نرم افزار شیائومی به سایز بسیار کمتر این سیستم عامل در مقابل رقبا اشاره می‌کند. به گفته وی اندازه حجم سیستم عامل هایپر او اس بسیار کمتر از سایر رقبای خود مانند iOS است. در تصویر زیر می‌توانید این تفاوت را مشاهده کنید.

ساعت ۱۴:۵۴: بعد از مقایسه سایز سیستم عامل جدید HyperOS با سایر رقبا، مسئول بخش سیستم عامل این شرکت به تفاوت‌های اساسی و پایه ای و نحوه مدیریت تسک‌ها در سخت افزار سیستم می پردازند. به گفته وی پردازش وظایف در حال اجرای سیستم عامل خیلی بهینه است و این سیستم عامل برای استفاده‌های مختلف بهینه شده است.

سیستم عامل جدید HyperOS

ساعت ۱۴:۵۸: اکنون مسئول بخش سیستم عامل شیائومی به سعی در بهینه بودن و بهتر کردن سیستم عامل جدید این شرکت اشاره می‌کند. به گفته او برنامه نویس‌های شیائومی سعی در قابل اعتماد بودن و بهتر کردن این سیستم عامل جدید داشته‌اند.

ساعت ۱۵:۰۱: وی به طراحی منو دسترسی سریع این سیستم عامل درون گوشی اشاره می‌کند و طراحی آن را نشان می‌دهد. همچنین به گفته وی شیائومی حالت هایپر کانکت را برای اتصال راحت‌تر دستگاه‌های مختلف به یک دیگر درون این سیستم‌عامل قرار داده است.

ساعت ۱۵:۰۳: علاوه بر حالت هایپر کانکت مسئول بخش سیستم‌ عامل این شرکت به قابلیت تماس درون این سیستم عامل نیز اشاره می‌کند که تداعی کننده نرم افزار FaceTime درون گوشی‌های اپل است.

ساعت ۱۵:۰۵: وی به قابلیت جدید هایپر مایند در سیستم عامل جدید شیائومی اشاره ‌می‌کند. به گفته وی این حالت با استفاده از هوش مصنوعی خود امکان درک انسان و راحت‌تر کردن کار ‌ها درون این سیتم عامل را دارد. همچنین هوش مصنوعی در سیستم عامل جدید این شکرت به تکامل رسیده است و امکان رسم و رنگ کردن تصاویر را دارد.

Xiaomi HyperOS
Xiaomi HyperOS

ساعت ۱۵:۰۷: وی در مثالی این قابلیت جدید را توضیح می‌دهد. به گفته وی این هوش مصنوعی جدید می‌تواند از نقاشی ساده کشیده شده با دست، نقاشی را بسیار زیبا رسم کند. همچنین این هوش مصنوعی امکان رنگ کردن تصاویر را نیز دارد. در مثال نشان داده شده عملکرد هوش مصنوعی جدید شیائومی ستودنی است.

ساعت ۱۵:۰۸: قابلیت فوق العاده دیگر هوش مصنوعی این شرکت امکان تبدیل متن به تصویر است که این قابلیت نیز از هوش مصنوعی جدید شیائومی استفاده می‌کند. علاوه‌بر‌این این هوش مصنوعی می‌تواند اطراف تصاویر را باز سازی کند و تصویر را کامل کند که این قابلیت نیز فوق العاده است.

ساعت ۱۵:۱۱: وی در ادامه سخن‌های خود به امنیت بالا در سیستم عامل جدید این شرکت اشاره می‌کند و به گفته او در این سیستم عامل امنیت نیز برای شیائومی مهم بوده است.

ساعت۱۵:۱۴: به گفته وی سیستم‌عامل جدید این شرکت علاوه‌بر این ویژگی‌ها از اینترنت اشیا نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین شیائومی در طراحی این سیستم عامل و توسعه آن از شرکای خود نیز استفاده کرده است.
ساعت ۱۵:۱۵: در تیزری که به روی استیج به نمایش در آمد قابلیت‌های مختلف این سیتسم عامل مانند اتصال به هندزفری هوشمند و ظاهر منو‌ها به نمایش گذاشته شد.
ساعت ۱۵:۱۹: مدیر عامل شیائومی به‌روی استیج آمده و در ادامه سخنان خود شیائومی ۱۴ را معرفی کرد.

Xiaomi 14 شیائومی ۱۴
Xiaomi 14 شیائومی ۱۴

ساعت ۱۵:۲۱: در ابتدا معرفی کننده به طراحی شیائومی ۱۴ می‌پردازد. وی به گفته وی طراجی لبه‌های صفحه نمایش بسیار باریک و ۱.۷۱ میلی‌متر است. برای درک بهتر این عدد شیائومی این میزان را با رقبای خود مانند iPhone 15 Pro Max مقایسه می‌کند که این عدد ۱.۷۵ میلی‌متر است.

ساعت ۱۵:۲۴: شیائومی رنگ‌های مختلف شیائومی ۱۴ را نشان داد و یکی از نسخه‌های شیائومی ۱۴ دارای پشت چرمی با طراحی منحصر به فرد خود است.

صفحه نمایش این گوشی روشنایی ۳۰۰۰ نیتی دارد و پنل آن LTPO آمولد است.

ساعت ۱۵:۳۴: در ادامه دوربین‌های این گوشی معرفی شد. دوربین اصلی این گوشی ۵۰ مگاپیکسلی و دارای دیافراگم f/1.6 است و همچنین از دو دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اولتراواید و تله‌فوتو پشتیبانی می‌کند.

ساعت ۱۵:۴۴: فاصله کانونی سنسور تله‌فوتو ۷۵ میلی‌متری و دیافراگم ۲ با لرزشگیر اپتیکال است.

ساعت ۱۵:۴۶: باتری گوشی xiaomi 14 حدود ۴۶۱۰ میلی‌آمپر ساعت است و از شارژ ۹۰ واتی و شارژ ۵۰ واتی بی‌سیم و ۱۰ وات معکوس بهره می‌برد.

ساعت ۱۵:۴۹: این گوشی از یو‌اس‌بی ۳.۲ نسل یک با ۵ گیگابیت بر ثانیه انتقال اطلاعات بهره می‌برد. صفحه نمایش ۶.۳۶ اینچی است.

ساعت ۱۵:۵۰: شیائومی ۱۴ دارای باتری با ظرفیت ۴۶۱۰ میلی‌آمپر ساعت است. همچنین این گوشی از شارژٓ با سیم ۹۰ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند. شیائومی ادعا می‌کند که Xiaomi 14 می تواند در ۳۰ دقیقه از صفر تا ۱۰۰ درصد شارژ شود.

Xiaomi 14 شیائومی ۱۴
Xiaomi 14 شیائومی ۱۴

ساعت ۱۵:۵۳: شیائومی ۱۴ همچنین دارای موتور لرزشگیر فوق العاده قوی و جدیدی است که عملکرد قوی دارد.

ساعت ۱۵:۵۴: شیائومی درون استیج تمامی مشخصات شیائومی ۱۴ را نشان داده است. طبق تصویر به نمایش در‌آمده این گوشی دارای گواهی IP68 است. همچنین شما می‌توانید سایر مشخصات این گوشی را درون تصویر مشاهده کنید.

ساعت ۱۵:۵۶: شیائومی ۱۴ با قیمت ۳۹۹۹ یوان برای نسخه با حافظه رم ۸ گیگابایت روانه بازار خواهد شد. همچنین نسخه‌های دیگر این گوشی با حافظه رم ۱۲ گیگابایت و حافظه ۲۵۶ گیگابایت، حافظه رم ۱۶ و حافظه ذخیره سازی ۵۱۲ گیگابایت و حافظه رم ۱۶ و حافظه ذخیره سازی ۱ ترابایت به ترتیب قیمت‌هایی معادل ۴۲۹۹، ۴۵۹۹ و ۴۹۹۹ یوان خواهند داشت.

اسپیکر-شیائومی-14-پرو

ساعت ۱۵:۵۹: شیائومی ۱۴ پرو را نیز معرفی کرد. این گوشی صفحه نمایش ۶.۷۳ اینچی دارد. همچنین این صفحه نمایش از استاندارد رنگی P3 پشتیبانی می‌کند و دارای رزولوشن 2K است. علاوه‌بر‌این صفه نمایش شیائومی ۱۴ پرو دارای میزان روشنایی فوق العاده زیاد ۳۰۰۰ نیت است. پنل صفحه نمایش xiaomi 14 pro از پنل LTPO تشکیل شده است و تراکم پیکسلی 522ppi دارد که فوق العاده است.

ساعت ۱۶:۰۱: شیائومی به ضخامت اندک فریم شیائومی ۱۴ پرو اشاره می‌کند. همچنین اکنون مدیر عامل این شرکت به تکنولوژی جدید گلس صفحه نمایش این گوشی اشاره می‌کند.

ساعت ۱۶:۰۲: به گفته مدیر عامل شیائومی لبه‌های گوشی‌های هوشمند خیلی به ضربه حساس هستند. اما شیائومی تلاش کرده تا با استفاده از طراحی جدید شیشه محافظ صفحه نمایش تلاش کرده تا آسیب شیشه را به حداقل ممکن برساند.

Xiaomi 14 Pro شیائومی ۱۴ پرو
Xiaomi 14 Pro شیائومی ۱۴ پرو

ساعت ۱۶:۶: شیائومی از جنس متریال متفاوتی در این شیشه استفاده کرده است. به گفته شیائومی این شرکت به مدت ۲ سال در حالت توسعه این شیشه جدید بوده است. شیائومی به این شیشه مقاوم Xiaomi Longing Glass می‌گوید.

ساعت ۱۶:۰۹: در کمال تعجب شیائومی مدعی است که شیشه مقاوم جدید طراحی شده توسط این شرکت تا دمای ۱۶۰۰ درجه سلسیوس گرما دیده است و به مدت ۱۰۰ ساعت در این دمای فوق العاه بالا بوده است. به طوری که فرایند تولید این شیشه حدود ۸۰ ساعت است.

ساعت ۱۶:۱۰: شیائومی ابا استفاده از نمایش یک تیزر مقاومت قوف العاده بالای این شیشه را به حضار نشان می‌دهد. در تیزر به نمایش در‌آمده طی آزمایش سخت انجام شده، همچنان شیشه صفحه نمایش مقاوم باقی ماند.

ساعت ۱۶:۱۲: شیائومی ۱۴ پرو نیز با نسل جدید پردازنده کوالکام عرضه خواهد شد. به گفته شیائومی این شرکت از سیستم خنک کننده جدید و قوی در این گوشی استفاده کرده است. مدیر عامل این شرکت شیائومی ۱۴ رو را با آیفون ۱۵ پرو مکس مقایسه می‌کند و در این مقایسه شیائومی ۱۴ پرو دمای بیشینه ۳۷.۲ درجه سانتی‌گرادی دارد. این در حالی است که آیفون ۱۴ پرو مکس دمای حداکثری ۴۶.۱ درجه سانتی‌گراد را در پردازش مشابه ثبت کرده است.

Xiaomi 14 Pro شیائومی ۱۴ پرو
Xiaomi 14 Pro شیائومی ۱۴ پرو

ساعت ۱۶:۱۶: شیائومی از دوربین جدید و Xiaomi 14 pro نیز رونمایی کرد. به گفت شیائومی این دوربین می‌تواند از هوض مصنوعی در جهت بهبود تصاویر خود استفاده کند. همچنین مدیر عامل این شرکت به قابلیت حذف افراد از عکس با استفاده از هوش مصنوعی نیز اشاره کرد.

ساعت ۱۶:۱۷: دوربین Xiaomi 14 pro دیافراگم ۱.۴۲ دارد. این عدد بسیار پایین است و به نوعی می‌توان گفت که در بین گوشی‌های هوشمند بی‌سابقه یا کم سابقه است که شرکتی بتواند دوربین گوشی خود را با این دیفاراگم عرضه کند.

ساعت ۱۶:۱۹: اکنون مدیر عامل شیائومی در حال نمایش چندین نمونه از تصاویر ثبت شده با شیائومی ۱۴ پرو است. تصاویر نمایش داده شده کیفیت بالای دوربین شیائومی ۱۴ پرو را نشان ‌می دهد.

ساعت ۱۶:۲۱: دوربین شیائومی ۱۴ پرو دارای دیافراگم متغییر است. همچنین در رابط کاربری دوربین این گوشی می توان دیافراگم را از ۱.۴۲ تا ۴.۰ تغییر داد.

ساعت ۱۶:۲۳: شیائومی درون یک تیزر عملکرد دیافراگم متغیر دوربین که به صورت فیزیکی است را نشان می‌دهد. همچنین تغییر دیافراگم درون شیائومی ۱۴ پرو به صورت خودکار است.

Xiaomi 14 Pro شیائومی ۱۴ پرو

ساعت ۱۶:۲۵: اکنون مدیر عامل این شرکت چند نمونه تصویر دیگر که با دوربین این گوشی ثبت شده را به حضار نشان داد. همچنین در انتها شاهد نمایش چندین تصویر از قابلیت‌های کلی دوربین و سایر بخش های شیائومی ۱۴ پرو هستیم.

ساعت ۱۶:۲۷ شیائومی ۱۴ پرو دارای گواهی IP68 نیز هست و شیائومی از یک تراشه اختصاصی خود در این گوشی استتفاده کرده است.

ساعت ۱۶:۲۹: نسخه پایه شیائومی ۱۴ پرو با حافظه ذخیره سازی ۲۵۶ گیگابایت و حافظه رم ۱۲ گیگابایت قیمت ۴۹۹۹ یوریی دارد. همچنین نسخه‌های دیگر با حافظه رم ۱۶ گیگابایت و حافظه ذخیره سازی ۵۱۲ و ۱ ترابایتی این گوشی دارای قیمت ۵۴۹۹ و ۵۹۹۹ یوان هستند.

ساعت ۱۶:۳۳: علاوه بر‌این شیائومی ۱۴ پرو دارای یک نسخه مخصوص دیگر با طراحی متفاوت است که از تیتانیوم در طراحی ان استفاده شده است. شیائومی قیمت این نسخه را ۶۴۹۹ یوان اعلام کرده است. همچنین این نسخه دارای حافظه رم ۱۶ گیگابایت و حافظه ذخیره سازی ۱ ترابایت است.

Xiaomi 14 Pro شیائومی ۱۴ پرو
Xiaomi 14 Pro شیائومی ۱۴ پرو

ساعت ۱۶:۴۰: در انتها شیائومی چندین تصویر دیگر ثبت شده با شیائومی ۱۴ پرو را به نمایش گذاشت. همچنین ما شاهد یک تیزر هستیم که در آن شیائومی فرد برنده جایزه عکاسی سال شیائومی را نشن می‌دهد.

ساعت ۱۶:۴۴ شیايومی از ساعت هوشمند جدید خود به نام Xiaomi Watch S3 رونمایی کرد. همچنین شاهد طرح‌های مختلف این ساعت هستیم.

ساعت ۱۶:۴۸: ساعت جدید شیائومی بدنه سرامیکی دارد و نوار لغزنده دور ساعت از جنس استیل زد زنگ است. همچنین به روی این نوار چرخنده شاهد بافت خاصی هستیم که شیائومی آن را طراحی کرده است.

Xiaomi Watch S3
Xiaomi Watch S3

ساعت ۱۶:۴۹: ساعت جدید شیائومی از سیم کارت مجازی یا eSIM نیز پشتیبانی می‌کند.

ساعت ۱۶:۵۰: ساعت جدید شیائومی از حالت‌های جدید ورزشی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند کیفیت خواب و ضربان قلب را پیمایش کند.

ساعت ۱۶:۵۳: ساعت هوشمند Watch S3 شیائومی از سیستم عالم جدید این شرکت پشتیبانی می‌کند و قیمت پایه ۷۹۹ یوان برای نسخه پایه خود دارد.

ساعت ۱۶:۵۴: شیائومی یک نسخه دیگر‌ از ساعت هوشند جدید خود را رونمایی کرد که ابعاد صفحه نمایش 1.43 اینچی دارد و دارای صفه امولد است این ساعت امکان ثبت ECG و فشار خون را دارد. همچنین این ساعت دارای بدنه آلومنیومی است و لبه‌های آن نیز از جنس استیل ضد زنگ هستند. شیائومی صحت اطلاعات پزشکی این ساعت را با دانشگاهی درون چین سنجیده است.

Xiaomi Watch S3
Xiaomi Watch S3

ساعت ۱۶:۵۵: ساعت جدید شیائومی می‌تواند ۹ روز شارژدهی داشته باشد و همچنین این ساعت دارای حسگر NFC است و از تماس با استفاده از بلوتوث پشتیبانی می‌کند. شیائومی قیمت این ساعت را ۱۹۹۹ یوان اعلام کرد.

ساعت ۱۷:۰۰: بخش رونمایی ازمحصولات محصولات تکنولوژی رویداد به پایان رسید و در انتهای رویداد شیائومی از چندین محصول دیگر مانند تلویزیون هوشمند، یخچال و ماشین لباسشویی جدید خود رونمایی کرد.

ساعت ۱۷:۱۵: رویداد به پایان رسید.

در مجموع شیائومی در این رویداد از دو گوشی پرچم دار جدید شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو خود رونمایی کرد. همچنین در این رویداد شاهد رونمایی از سیستم عامل جدید این شرکت به همراه دو ساعت هوشمند جدید شیائومی بودیم. لطفا نظرات خود را درباره پوشش زنده خبری علاءالدین از این رویداد با ما به اشتراک بگذارید. همچنین شما می‌توانید مشخصات دقیق محصولات رونمایی شده در این رویداد را در مقاله‌هایی که لینک‌آن در ادامه آمده است مطالعه کنید.

مطالب مرتبط: