امروز شیائومی علاوه بر گوشی‌های 13T و 13T پرو، از ساعت هوشمند واچ ۲ پرو و اسمارت بند ۸ نیز رونمایی کرد.

شیائومی مدت زیادی است که وارد دنیای ساعت‌های هوشمند شده و امروز شاهد رونمایی از آخرین نسل این محصولات بودیم. شیائومی واچ ۲ پرو در حقیقت ساعت پرچمدار جدید این شرکت محسوب می‌شود که قرار است با قیمت رقابتی وارد بازار شود. قیمت این ساعت برای مدل بلوتوثی از 269 یورو و برای مدل 4G از 329 یورو شروع می‌شود که در حد گلکسی واچ قرار می‌گیرد.

این ساعت در یک نسخه 46 میلی‌متری به بازار عرضه می‌شود و شیائومی خبری را در مورد عرضه نسخه کوچک‌تر آن منتشر نکرده است. بدنه ساعت برای ایجاد حس رضایت بیشتر در کاربران، از استیل ضد زنگ ساخته شده که کیفیت آن را در حد ساعت‌های پرچمدار دیگر بازار قرار می‌دهد. روی بدنه این ساعت یک دکمه مشابه دکمه اپل واچ قرار گرفته که توانایی چرخش دارد. 

ساعت شیائومی واچ ۲ پرو

شیائومی در این ساعت از واچ فیس‌های جذابی استفاده کرده که با توجه به حالت قرارگیری ساعت، تغییر می‌کنند. در مراسم معرفی شیائومی واچ ۲ پرو اعلام شد که حدود 200 واچ فیس برای این ساعت ساخته شده که هرکدام از آن‌ها می‌توان قابلیت‌های خاصی را در اختیار شما بگذارد. روی بدنه این ساعت یک دکمه مشابه دکمه اپل واچ قرار گرفته که توانایی چرخش دارد. 

شیائومی در این ساعت از واچ فیس‌های جذابی استفاده کرده که با توجه به حالت قرارگیری ساعت، تغییر می‌کنند. در مراسم معرفی شیائومی واچ ۲ پرو اعلام شد که حدود 200 واچ فیس برای این ساعت ساخته شده که هرکدام از آن‌ها قابلیت‌های خاصی را در اختیار شما می‌گذارند. البته باید گفت که شیائومی برای ساخت رابط کاربری این دستگاه از گوگل کمک گرفته و MIUI Watch را بر‌پایه Wear OS تولید کرده است.

استفاده از رابط کاربری گوگل در این ساعت باعث شده تا توانایی‌های جدیدی مثل دستیار صوتی یا برنامه‌های خاص گوگل هم به آن اضافه شوند که توانایی‌های آن را به سری گلکسی واچ سامسونگ شبیه می‌کند. این ساعت در دو مدل بلوتوث یا با قابلیت اتصال اینترنت نسل چهار عرضه می‌شود که قیمت‌ آن‌ها متفاوت است. در صورت انتخاب نسخه 4G، می‌توانید بسیاری از کار‌هایتان را بدون نیاز به حمل گوشی و فقط با ساعت انجام دهید که برای ورزشکاران بسیار خبر خوبی است.

انجام پردازش‌ها در این دستگاه با استفاده از نسل جدید تراشه‌های کوالکام انجام می‌شود. شیائومی برای واچ ۲ پرو تراشه اسنپدراگون W5+ Gen 1 را در نظر گرفته که توانایی‌های مناسبی دارد، اما یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن، مصرف انرژی است. به دلیل استفاده از معماری 4 نانومتری در این تراشه، شیائومی اعلام کرده که ساعت جدید می‌تواند تا 65 ساعت شارژدهی داشته باشد.

برای رقابت با ابزار‌های سلامتی دیگر، در این ساعت بیش از 150 ورزش متفاوت تعریف شده که به لطف توانایی‌های جدید ساعت در تشخیص حالت‌های بدن، می‌توانند فعالیت‌های شما را با دقت بالایی ثبت کنند و نتایج تمرین را اعلام کنند. 

شیائومی اسمارت بند 8

در کنار این ساعت همچنین از شیائومی اسمارت بند 8 رونمایی شد که ویژگی‌های خاص خود را دارد. این ابزار سلامتی کاربرانی را هدف قرار داده که علاقه‌ای به استفاده از یک ساعت بزرگ ندارند اما می‌خواهند جزئیات فعالیت‌های خود را ثبت کنند. اسمارت بند 8 از بدنه بسیار کوچکی برخوردار است و بند‌های متنوعی برای آن تولید شده که می‌‌تواند برای سلیقه تمامی کاربران مناسب باشد.

Xiaomi Smart Band 8

با وجود ابعاد فیزیکی کوچک، اسمارت بند 8 توانایی‌های زیادی را در خود دارد که می‌تواند آن را تا سطح رقابت با برخی از ساعت‌های هوشمند هم بالا ببرد. برای مثال، مثل واچ 2 پرو در این ساعت 150 حالت ورزشی تعریف شده که بعد از هر تمرین، می‌توانند نمره‌ای را برای فعالیت شما ثبت کنند. صفحه نمایش این دستگاه حالا از نرخ بروزرسانی 60 هرتزی پشتیبانی می‌کند که می‌تواند جلوه انیمیشن‌ها را بهتر کند.

این موضوع در کنار استفاده از 200 واچ فیس جدید، به معنای آن است که شما می‌توانید اسمارت بند خود را تا حد زیادی شخصی‌سازی کنید. در مراسم معرفی اعلام شد که باتری این دستگاه نسبت به گذشته بهبود یافته و حالا می‌تواند تا 16 روز شارژدهی داشته باشد. این موضوع بسیار چشمگیر است اما نکته جالب این است که شما برای استفاده 16 روزه از ساعت‌تان تنها نیاز به 60 دقیقه شارژ دارید که از نسل قبلی کمتر است.

Xiaomi Smart Band 8

برای ثبت فعالیت‌هایی مثل شنا یا غواصی، شیائومی این ساعت را تا فشار 5 اتمسفر ضد آب کرده که برای استفاده روزمره حتی از کافی هم بیشتر است. در پایان باید گفت که تمامی این مشخصات و ویژگی‌های جذاب اسمارت بند 8 تنها با قیمت 39.9 یورو در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. 

نظر شما در مورد محصولات جدید شیائومی چیست؟ آیا واچ ۲ پرو می‌تواند رقیب خوبی برای سری گلکسی واچ 6 باشد؟‌ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.