بااعلام آمارهای مختلف در نمایشگاه خودرو پکن مشخص شد ۵۱.۹ درصد خریداران شیائومی SU7 کاربر اپل و آیفون هستند و لغو پروژه اپل کار (Apple Car) به‌سود شیائومی تمام شده است.

چند هفته قبل شرکت شیائومی از خودرو برقی SU7 رونمایی کرد. این دستگاه اولین خودرو برقی شیائومی بود و عرضه آن در بازار با استقبال کم‌نظیری همراه شد. به‌این ترتیب مدیرعامل شیائومی در مراسم تحویل اولین سری خودرو برقی اعلام کرد این دستگاه به‌دلیل استقبال مشتریان با ۷ ماه تاخیر به‌دست مشتریان رسیده و برای اطمینان از هماهنگی عرضه با تقاضا، تولید این دستگاه از ۳ به ماهانه ۱۰ هزار دستگاه افزایش یافت. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که آمار فروش این دستگاه را نمایش می‌دهد.

لی جون، مدیرعامل شیائومی در رویداد خودرو پکن اعلام کرد که ۵۱.۹ درصد از خریداران شیائومی SU7 آیفون دارند و کاربر اپل محسوب می‌شوند. درحقیقت اخیرا پروژه تولید اتومبیل خودران اپل کار (Apple Car) پس از یک دهه متوقف شد و شیائومی تنها با ۳ سال تلاش توانست اولین خودرو برقی خود را با موفقیت تولید کند. به‌این ترتیب شیائومی بیشترین سود را از لغو پروژه اپل‌‌کار برد. البته این دستاورد به‌صورت هدفمند کسب شد و شیائومی SU7 علاوه‌بر اتصال یکپارچه با HyperOS، از سرویس‌های اپل مانند CarPlay و کنترل بخش‌هایی از خودرو با آیپد از صندلی عقب امکان‌پذیر است.

ضرر بزرگ اپل به‌سود شیائومی

جون دراین زمینه با انتشار پستی در ایکس (توییتر) اعلام کرد که ما متعهد هستیم تا شیائومی SU7 را به یک خودرو برقی مناسب و انتخابی عالی برای کاربران آیفون و آیپد تبدیل کنیم. علاوه‌بر آن در نمایشگاه خودرو پکن جزئیات دیگری درباره شیائومی SU7 به اشتراک گذاشت:

تقاضای بالا و تحویل اولیه

  • سفارش بیش از ۷۵ هزار SU7 تا 24 آوریل یا ۵ اردیبهشت ماه
  • تحویل موفق بیش از ۵۷۸۱ دستگاه در ۲۸ روز پس از عرضه و جابجا کردن رکورد بیشترین تحویل برای یک برند جدید
  • شیائومی این موفقیت را حاصل قدرت SU7 و تجربه گسترده در تولید می‌داند

بازخورد مثبت

  • تحسین کاربران به‌دلیل پشتیبانی SU7 از طول عمر باتری و عملکرد بالا از جمله یک دور زدن در پیست ژجیانگ که از برخی خودروهای لوکس پیشی می‌گیرد، ویژگی‌های هوشمند مانند پارک هوشمند و کمک راننده NOA و محافظت در برابر نور خورشید
  • جذب ۴۰ تا ۵۰ درصد خریداران زن به دلیل طراحی، فضای صندوق و عایق حرارتی
  • ۲۹ درصد خریداران، کارمندان سابق بنز، بی‌ام‌و و ائودی هستند که تحت تأثیر فناوری شیائومی قرار گرفته‌اند
  • جذب کاربران اپل به‌لطف سازگاری SU7 با آیفون و آیپد

برنامه و جاه‌طلبی ۲۰۲۴

  • افزایش تولید برای رسیدن به ۱۰۰ هزار دستگاه تا پایان ۲۰۲۴ برای پاسخگویی به تقاضا
  • بهبود سرعت ارائه خدمات با بازگشایی ۲۱۹ فروشگاه در سراسر چین
  • به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برای ارائه پارکینگ خودکار کامل و بهبود عملکرد قابلیت خودران NOA در شهر در اردیبهشت و مرداد ماه
  • سرمایه‌گذاری گسترده با تیم ۶۰۰۰ نفری متشکل از ۳۵۰۰ نفر در بخش توسعه و تحقیق و ۱۰۰۰ کارشناس فنی

باوجود دستیابی به اهداف کوتاه‌مدت، شیائومی درنظر دارد ظرف ۱۵ تا ۲۰ سال آینده به ۵ خودروساز برتر جهانی تبدیل شده و دراین مسیر به‌صورت مداوم استعدادهای جوان را جذب می‌کند.

نظر شما چیست؟ آیا روزی در ایران هم خودروهای برقی می‌توانند جایگزین اتومبیل‌های بنزینی شده و خودروهای محبوبی مانند SU7 در دسترس خریداران ایرانی قرار بگیرند؟ نظراتتان را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتط: