پس از معرفی اتومبیل برقی شیائومی SU7 در هفته گذشته، به‌دلیل سفارش‌ها و تقاضا بسیار بالا، شیائومی تولید خود را از ماهانه ۳۰۰۰ به ۱۰۰۰۰ دستگاه افزایش می‌دهد.

نهم فروردین ماه شرکت شیائومی از خودرو برخی SU7 رونمایی کرد. این دستگاه یکی از مورد انتظارترین محصولات شیائومی بود و پس از معرفی، با تقاضای بسیار زیادی مواجه شد. به این ترتیب از همان ابتدا اعلام شد به‌دلیل حجم بالای سفارش‌ها، این خودرو با ۷ ماه تاخیر به دست مشتریان می‌رسد. علاوه‌بر آن روز گذشته گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد شیائومی قصد دارد تولید اتومبیل SU7 را ۳ برابر کند. اکنون گزارش دیگری منتشر شده که این مسئله را تا حدی تایید می‌کند.

به‌گزارش یک نشریه چینی، این شرکت تمام تلاش خود را برای رفع گلوگاه‌های تولید با ارتقا زنجیره تامین و افزایش ظرفیت تولید انجام می‌دهد تا علاوه‌بر تحویل سر موعد، بتواند سفارش‌های بعدی را هم باموفقیت ثبت و عرضه کند. براساس برنامه اولیه، شرکت شیائومی قرار بود که تولید ماهانه اسفند ۱۴۰۲ را به ۳۰۰۰ دستگاه برساند. پس از آن در فروردین ماه تولید به ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دستگاه برسد و سپس تا آخر پاییز در هر ماه ۶۰۰۰ دستگاه تولید شود. بااین حال اکنون شیائومی از تامین کنندگان قطعات خواسته تا تولیدات خود را به ۱۰ هزار دستگاه در ماه برسانند و تا پایان سال با همین میزان به تولید ادامه دهند.

Xiaomi SU7 car production

گزارش‌ها نشان می‌دهد تمرکز شیائومی روی نسخه SU7 مکس است که نسخه رده بالا محسوب می‌شود. البته باوجود تقاضا بسیار بالا مدیرعامل شیائومی، لی جون در آذر ۱۴۰۲ اعلام کرده بود انتظار دارد شیائومی SU7 موفقیت زیادی در بازار کسب کند. البته او تاکید داشت این اتومبیل ممکن است نتواند تمامی انتظارات کاربران را برآورده کند. بااین وجود خودرو جدید در همه زمینه‌ها عملکرد بسیار خوبی داشته و توانسته موفقیت کم‌نظیری را کسب کند.

امروز صبح هم مراسم تحویل اولین سری شیائومی SU7 در ییژوانگ چین برگزار شد و لی جون در آن اعلام کرد بیش از ۱۰۰ هزار نفر اتومبیل جدید را تاکنون سفارش داده‌اند. شیائومی موتورز هم اعلام کرد درحال حاضر در وضعیت «سفارش‌های بیش از حد» قرار دارند و باید بیشتر از توان عادی خود را برای تولید به‌کار گیرند.

اخبار مرتبط: