مراسم رونمایی از دستگاه جدید شیائومی نزدیک است و حالا شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو در گیک‌بنچ ثبت شده که بخشی از اطلاعات این دستگاه را به ما نشان می‌دهد.

مراسم رونمایی از محصولات جدید ردمی قرار است پنجشنبه 30 شهریور ماه انجام شود که تا‌کنون اطلاعات زیادی از آن منتشر شده است. این سری قرار است حداقل 3 دستگاه را در خود داشته باشد که شامل ردمی نوت 13، ردمی نوت 13 پرو و ردمی نوت 13 پرو پلاس می‌شود. البته ابن آمار قطعی نیست و همچنان امکان دارد دستگاه دیگری هم به این سری اضافه شود.

حالا اطلاعات جدیدی منتشر شده که به ما مشخصات سخت‌افزاری ردمی نوت 13 پرو را نشان می‌دهند. چند روز قبل شاهد رونمایی از تراشه میان‌رده جدید کوالکام تحت عنوان اسنپدراگون 7s نسل 2 بودیم که توانایی‌های مدل قبلی خود را تا‌حدودی ارتقا داده بود. حالا شایعه شده که شیائومی قرار است از همین تراشه در مدل پرو استفاده کند.

بنچمارک شیائومی ردمی نوت ۱۳

این خبر هیجانات را برای ردمی نوت ۱۳ پرو بالا می‌برد زیرا تراشه‌های این سری از توانایی بسیار بالایی برخودارند. این تراشه بر پایه معماری 4 نانومتری ساخته شده که عملکرد آن را بسیار بالا می‌برد. استفاده از معماری جدید می‌تواند تاثیر زیادی روی میزان مصرف باتری آن داشته باشد. این تراشه از 8 هسته استفاده می‌کند که به دو خوشه جداگانه تقسیم شده‌اند.

چهار هسته این تراشه مسئولیت پردازش‌های سنگین را بر عهده دارند و می‌توانند فرکانس 2.4 گیگاهرتزی را تولید کنند. چهار هسته دیگر هم به انجام کار‌های سبک‌تر اختصاص دارند و به همین دلیل، فرکانس آن‌ها از 1.9 گیگاهرتز بالاتر نمی‌رود. البته نکته جالب این است که تراشه اسنپدراگون 7s نسل 2 در حقیقت پایین‌تر از تراشه 7+ نسل 2 قرار می‌گیرد.

در این تراشه از سیتسم‌های ارتباطی ضعیف‌تری استفاده شده که می‌تواند در سرعت اتصال شما موثر باشد. طبق اطلاعات فاش شده از شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو در گیک‌بنچ، این دستگاه می‌تواند تا 16 گیگابایت رم داشته باشد که برای یک دستگاه میان‌رده بسیار خوب است.

اخبار مرتبط: ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس با تراشه دایمنسیتی ۷۲۰۰ اولترا در گیک‌بنچ دیده شد