آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد گوشی هوشمند ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس با صفحه‌نمایش ۶.۶۷ اینچی و سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی وارد فهرست گیک‌بنچ شده است.

هفته گذشته کمپانی ردمی، زیربرند شیائومی، با انتشار تیزری رسمی اعلام کرد که قصد دارد از سری میان‌رده ردمی نوت ۱۳ که سه نسخه پایه، پرو و پرو پلاس می‌شود در تاریخ ۲۱ سپتامبر مصادف با ۳۰ شهریورماه رونمایی کند. درحالی‌که پنج روز تا معرفی گوشی‌ها زمان داریم، مشخصات فنی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس با تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۷۲۰۰ اولترا وارد پایگاه اطلاعاتی گیک‌بنچ بنچ‌مارک شده است؛ در ادامه به جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

گوشی هوشمند ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس با شماره مدل 23090RA98C در وب‌سایت اطلاعاتی گیک‌بنج ظاهر شد که نشان می‌دهد قلب تپنده این دستگاه به تراشه دایمنسینی ۷۲۰۰ اولترا مجهز می‌شود؛ تراشه موردبحث از هشت هسته با معماری ۴ نانومتری TSMC ساخته می‌شود که عملکرد بسیار خوبی دارد. به‌عبارتی دقیق‌تر، تراشه دایمنسیتی ۷۲۰۰ اولترا از دو هسته ARM Cortex A715 با فرکانس 2.8 گیگاهرتزی و شش هسته Cortex A510 با سرعت 2 گیگاهرتزی قدرت می‌گیرد. همچنین، برای انجام رندگیری‌ها یا اجرای بازی‌های موبایلی به پردازنده گرافیکی Mali-G610 استفاده می‌کند و برای عملکرد روان‌تر به حافظه رم LPDDR4x یا LPDDR5 متکی می‌شود.

مشخصات فنی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس در گیک‌بنچ

علاوه‌براین، فهرست گیک‌بنچ نشان می‌دهد که ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس به‌صورت پیش‌فرض اندروید ۱۳ را اجرا می‌کند و از ۱۶ گیگابایت حافظه رم برخوردار است؛ به‌نظر می‌رسد که این نسخه بالاترین پیکربندی ‌باشد، چراکه شیائومی احتمالا از حافظه رم ۸ گیگابایتی به‌عنوان پیکربندی پایه استفاده خواهد کرد. ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس توانسته امتیاز ۱۱۲۲ در تست تک هسته‌ای و امتیاز ۲۶۳۶ در تست چند هسته‌ای را به‌دست آورد که برا یک گوشی میان‌رده امتیازی قابل‌قبول محسوب می‌شود.

سیستم دوربین ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس از سنسور واید یا اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی HP3 با دیافراگم f/1.65 بهره می‌برد که تنها در گوشی‌های پرچمدار مورد استفاده قرار می‌گیرد. برساس فهرست TENAA، گوشی هوشمند ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس از صفه‌نمایش ۶.۶۷ اینچی OLED با رزولوشن ۱۲۲۰×۲۷۱۲ پیکسل و نرخ به‌روزرسانی ۱۴۴ هزتری بهره می‌برد که برای یک گوشی میان‌رده گزینه‌ای عالی به‌شمار می‌رود. ازسوی‌دیگر، برای تامین انرژی این دستگاه به یک باتری استاندارد ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ ۶۷ واتی متکی می‌شود که قادر است ظرف ‌مدت‌زمان ۳۰ تا ۳۵ دقیقه شارژ گوشی را از صفر به صد برساند.

اخبار مرتبط: