روز گذشته طراحی شماتیک شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس افشا شد و نشان داد که این گوشی از طراحی مشابهی با شیائومی ۱۳ برخوردار است.

مهرماه سال گذشته، شیائومی گوشی‌های هوشمند سری ردمی نوت ۱۲ را در بازار داخلی چین معرفی کرد و پس از چندماه با برنامه‌ریزی‌های قبلی وارد بازار جهانی کرد. این گوشی میان‌رده با قیمتی اقتصادی مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفت و توانست فروش خوبی در بازار جهانی داشته باشد؛ برهمین‌اساس، کمپانی سازنده تصمیم به ساخت نسلی جدیدتری دارد. چندی قبل دستگاه هوشمند شیائومی ردمی ۱۳ در پایگاه «ECC» ظاهر شد و برخی مشخصات آن دردسترس عموم قرار گرفت؛ اما روز گذشته یک افشاگر، طراحی شماتیک شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس را به اشتراک گذاشت‌.

علاقه‌مندان به حوزه فناوری موبایلی این افشاگر را با نام مستعار DCS می‌شناسند که از سابقه بسیار خوبی در افشاگری برخوردار است. وی تصویری از طراحی شماتیک شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس به‌نمایش گذاشت که نشان می‌داد شباهت‌های زیادی با شیائومی ۱۳ دارد. برای مثال، یک ماژول مربعی سه‌گانه دوربین خواهیم داشت و حفره چهارم مربوط به فلش ال‌ای‌دی خواهد بود؛ همچنین این افشاگر اشاره کرد که این دستگاه از صفحه‌نمایشی تخت با حاشیه‌های بسیار باریک بهره‌مند می‌شود.

طراحی شماتیک ردمی نوت ۱۳ پرو+

براساس گزارش‌های سابق، ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس دارای نمایشگری ۶.۷ اینچی خواهد بود و به‌صورت پیش‌فرض اندروید ۱۴ و رابط کاربری MIUI 15 را اجرا می‌کند. در ادامه نگاهی به مشخصات سخت‌افزاری ردمی نوت ۱۲ پرو‌ پلاس می‌اندازیم تا بدانیم نسل آینده شامل چه بهبودهایی می‌‌شود.

مشخصات فنی ردمی نوت ۱۲ پرو‌ پلاس

نسل فعلی گوشی‌های میان‌رده ردمی نوت از صفحه‌نمایش ۶.۶۷ اینچی اولد با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰، نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی، نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتزی و مدولاسیون پهنای پالس ۱۹۲۰ هرتزی و کاهش نور ۱۶۰۰ میلی‌متری بهره می‌برد.

در بدنه دستگاه می‌توان تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۱۰۸۰ به‌همراه رم LPDDR4x و حافظه داخلی UFS 2.2 را مشاهده کرد؛ این گوشی از سیستم خنک‌کننده ۳۰۰۰ میلی‌متر مربعی استفاده می‌کند تا حرارت داخلی دستگاه را کنترل کند. همچنین ردمی ۱۲ پرو‌ پلاس برای تامین شارژ به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع سیمی ۱۲۰ وانی متکی است.

در بخش سیستم دوربین نیز یک ماژول سه‌گانه دوربین مشاهده می‌شود که شامل سنسور واید ۲۰۰ مگاپیکسلی ایزوسل HPX سامسونگ، سنسور اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی می‌شود. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی هم درون پانچ هول مرکزی نمایشگر قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط: