تبلیغ اخیر اپل برای آی پد پرو که شامل استفاده از تصاویر کلوزآپ‌ و بسته با استفاده از ابزارهای خلاقانه و پرس کردن تصاویر بود انتقادهای تندی را به این خاطر برانگیخت. اکنون شباهت تبلیغ شیائومی به اپل موردتوجه رسانه‌ها قرار گرفت.

سامسونگ نیز فرصت را از دست نداد تا با استفاده از یک تبلیغ مسخره‌وار از این بحث سود ببرد. اما شیائومی با انگیزه‌ای متفاوت به این معرکه وارد شد. این کمپانی از تبلیغ مشابهی برای معرفی گوشی جدیدش در هند استفاده کرده است.

روز سه‌شنبه کمپانی شیائومی ویدئویی را در صفحه X (توئیتر سابق) منتشر کرد که اشاره به تبلیغ اپل دارد. گرچه به‌جای له کردن اشیاء، دستگاه پرس در بین راه مکث می‌کند و ویدئو با متن Cinematic vision درحالیکه حروف Ci و Vi با قرمز برجسته شده‌اند، به پایان می‌رسد. این حروف از کلمه Civi می‌آیند که اشاره به خط تلفن هوشمند شیائومی مخصوص جوانان دارد. تلفن‌های شیائومی Civi تاکنون منحصرا برای چین بوده‌اند و آخرین ورژن این دستگاه Xiaomi Civi 4 Pro است.

اگرچه تاکنون به‌طور رسمی تایید نشده اما شایعات حاکی از آن است که گوشی شیائومی Civi 14 اولین گوشی مدل Civi برند شیائومی در هند خواهد بود و ظاهرا همان گوشی Civi 4 Pro با تغییر نام تجاری است. با فرض درستی این شایعات باید منتظر این گوشی با مشخصات صفحه نمایش 6.55 اینچ از نوع Amoled و با نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز باشیم.

این گوشی دارای تراشه اسنپدراگون 8s Gen 3 با پشتیبانی رم LPDRR5X و حافظه UFS 4.O است. همچنین این دستگاه دارای یک دوربین اصلی با لنز 50 مگاپیکسلی، یک لنز تله فوتو 50 مگاپیکسلی و یک لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی است و دوربین سلفی آن دارای لنز 32 مگاپیکسلی است. این دستگاه که با اندروید 14 پشتیبانی می‌شود باتری 4700 میلی‌آمپر ساعتی دارد که با شارژر 67 واتی شارژ می‌شود.

البته ماجرای تقلید شیائومی از اپل تنها به تبلیغ برنمی‌گردد و قبلا این کمپانی بارها در زمینه‌های دیگر از اپل ایده‌برداری کرده است که شامل طراحی دستگاه‌ها و استفاده از متریال مشابه است. تا جایی که در چین شیائومی به اپل چینی معروف شده است. با این وجود در گذشته مدیران کمپانی شیائومی هرگونه کپی برداری از اپل را انکار کرده و آن را اتفاقی دانسته‌اند. اما اکنون تبلیغ شیائومی ادعای مطرح شده در این زمینه را رد می‌کند.

اخبار مرتبط: