شرکت شیائومی اعلام کرد در زمستان پیش رو عرضه سیستم‌عامل HyperOS آغاز می‌شود و ۸ گوشی در زمستان پیش رو این نسخه را دریافت خواهند کرد.

شرکت شیائومی چهارم آبان ماه در یک رویداد بزرگ همراه با معرفی سیستم‌عامل جدید HyperOS، از سری پرچمداران شیائومی ۱۴ و چند محصول دیگر رونمایی کرد. پس از این رویداد سری شیائومی ۱۴ در بازار چین همراه با سیستم‌عامل جدید عرضه شدند، اما این دستگاه ماه‌های ابتدایی را در چین ماند تا بدون عرضه به‌روزرسانی سیستم‌عامل برای دستگاه‌های قبلی، خبری از HyperOS در بازار جهانی نباشد. با نزدیک شدن به سال نو میلادی، شرکت شیائومی و دیگر شرکت‌های چینی گوشی‌های جدید خود را راهی بازار جهانی می‌کنند.

درکنار آن، شیائومی می‌خواهد بالاخره به‌روزرسانی HyperOS را برای اولین دستگاه‌های خود عرضه کند. اکنون حساب ایکس (توییتر) MIUI که به Xiaomi HyperOS تصویری را منتشر کرده است که لیست اولین گوشی و تبلت‌هایی که در این زمستان به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد مشاهده می‌شود. این لیست توسط حساب ایکس (توییتر) Xiaomi HyperOS که پیش از این با نام MIUI شناخته می‌شد منتشر شده است. در این لیست ۸ گوشی و تبلت شیائومی و ردمی مشاهده می‌شوند که قرار است زمستان به‌روزرسانی HyperOS برپایه اندروید ۱۴ را دریافت کنند. در ادامه لیست مذکور مشاهده می‌شود:

لیست گوشی‌های واجد شرایط دریافت HyperOS در زمستان
شیائومی ۱۳
شیائومی ۱۳ پرو
شیائومی ۱۳ اولترا
شیائومی 13T
شیائومی 13T پرو
ردمی نوت ۱۲
ردمی نوت ۱۲ S
شیائومی پد ۶
Xiaomi HyperOS global

در لیست بالا فقط دستگاه‌های شیائومی و ردمی قرار دارند و خبری از گوشی‌های پوکو نیست. بااین حال جایی برای نگرانی کاربران گوشی‌های پوکو وجود ندارد، زیرا حساب پوکو در ایکس اعلام کرد Poco F5 اولین دستگاهی است که به‌روزرسانی hyperOS را دریافت می‌کند. البته هیچ تاریخ دقیقی برای عرضه به‌روزرسانی از سوی پوکو، شیائومی یا ردمی منتشر نشده است. همچنین پوکو اعلام کرد در آینده اطلاعات بیشتری را از دستگاه‌های دیگر واجد شرایط دریافت سیستم‌عامل جدید منتشر خواهد کرد.

البته کاربرانی که از گوشی‌های قدیمی‌تر شیائومی و زیر برندهایش استفاده می‌کنند احتمالا زمان طولانی‌تری باید منتظر انتشار به‌روزرسانی HyperOS باشند. بااین حال باید در نظر بگیریم که این اولین نسخه از سیستم‌عامل اختصاصی HyperOS شیائومی است و تاخیر در عرضه آن برای اولین بار امری طبیعی است. اما باید دید در نسخه‌های بعدی هم شیائومی همین میزان تاخیر را دارد یا می‌تواند سریع‌تر آنها را عرضه کند.

اخبار مرتبط: