شرکت شیائومی می‌خواهد نسخه جهانی سیستم‌عامل HyperOS را برای شیائومی ۱۴ توسعه داده، اما نسخه پرو آن تولید نشده است، بنابراین نسخه پرو در بازار جهانی عرضه نمی‌شود.

چهارم آبان ماه شرکت شیائومی در یک رویداد بزرگ از ۲ نسخه پایه و پرو سری شیائومی ۱۴ به‌همراه سیستم‌عامل HyperOS رونمایی کرد. این ۲ دستگاه که طی هفته‌های اولیه فقط در بازار چین عرضه شده بودند، قرار بود از زمستان راهی بازار جهانی شوند. اکنون گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد شیائومی فقط نسخه پایه را در بازار جهانی عرضه خواهد کرد و نسخه پرو به‌صورت اختصاصی برای چین خواهد بود.

این گزارش در ابتدا از سوی وب‌سایت خبری Xiaomiui منتشر شد. کارمندان این مرجع با بررسی کد‌های سیستم‌عامل HyperOS متوجه شدند شیائومی در توسعه یک نسخه جهانی برای شیائومی ۱۴ است، اما خبری از نسخه جهانی HyperOS برای شیائومی ۱۴ نیست. درحقیقت آخرین نسخه آزمایشی HyperOS برای شیائومی ۱۴ پرو به ۲ ماه قبل باز می‌گردد که نشان می‌دهد شیائومی قصدی برای عرضه جهانی پرچمدار خود ندارد.

شیائومی ۱۴ پرو عرضه جهانی نمی‌شود

بااین حال این شایعه براساس توسعه سیستم‌عامل منتشر شده و در اینده ممکن است شیائومی توسعه این نسخه را نیز آغاز کند. یادآوری می‌شود که شیائومی ۱۴ اولترا در حال توسعه است و پیش‌از این شایعاتی مبنی‌بر عرضه جهانی این نسخه همراه با نسخه پایه منتشر شده بود. بنابراین ممکن است شیائومی ۱۴ پرو به‌عنوان جایگزین نسخه پرو راهی بازار شود تا ابرشرکت چینی بازار پرچمداران را رها نکند.

در انتها یادآوری می‌شود که شیائومی ۱۴ پایه از صفحه‌نمایش ۶.۳۶ اینچی OLED با نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتزی، روشنایی ۳۰۰۰ نیتی و عمق رنگ بسیار بالای ۱۲ بیتی بهره می‌برد. این گوشی اولین دستگاهی است که با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ عرضه شده که در کنار آن از حافظه رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه داخلی یک ترابایتی بهره می‌برد تا تمام نیازهای کاربر را برآورده کند.

شیائومی ۱۴ به ماژول دوربین سه گانه با سه سنسور اصلی، اولترا واید و تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی مجهز شده است که دوربین اصلی از دیافراگم متغیر خودکار f/1.6 تا f/2.2 بهره می‌برد. همچنین دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی در این دستگاه قرار دارد. بنابراین باتوجه به باتری ۴۶۱۰ میلی‌آمپر ساعتی، شارژ فوق سریع ۹۰ واتی، شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی و شارژ بی‌سیم معکوس ۱۰ واتی، این دستگاه می‌تواند با پرچمداران رقبا مانند سری گلکسی S24 به‌ویژه نسخه های پایه و پلاس به‌خوبی رقابت کند

اخبار مرتبط: