شیائومی 15 اولترا با سنسور دوربین یک اینچی، آماده است تا دنیای عکاسی موبایلی را متحول کند و به رقیبی جدی برای دوربین‌های حرفه‌ای تبدیل شود.

شرکت شیائومی در بهمن‌ماه 1402، گوشی هوشمند پرچمدارش، شیائومی 14 اولترا را با بهره‌گیری از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 3 رونمایی کرد. براساس پیش‌بینی‌ها، جانشین این دستگاه یعنی شیائومی 15 اولترا، در حدود همان زمان امسال معرفی خواهد شد. در همین راستا، افشاگر معروف دیجیتال چت استیشن مدعی شده است که به نمونه اولیه مهندسی یک گوشی هوشمند با برند اولترا مجهزبه تراشه نسل بعدی اسنپدراگون 8 نسل 4 دسترسی پیدا کرده است. باتوجه به‌این‌اطلاعات، می‌توان حدس زد که این نمونه اولیه متعلق به گوشی شیائومی 15 اولترا باشد.

براساس اطلاعات منتشر شده در شبکه اجتماعی ویبو، گوشی هوشمند پرچمدار آینده شیائومی، 15 اولترا، همچنان از ماژول دوربین دایره‌ای بزرگی بهره‌ خواهد برد. بااین‌حال، شاهد تغییرات قابل‌توجهی در چینش لنزهای این ماژول خواهیم بود. در این مدل، چهار دوربین تعبیه شده است که شامل دو لنز تله‌فوتو و یک لنز پریسکوپی با قابلیت زوم بسیار بالا است.

مشخصات

همچنین، سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی این گوشی نسبت به نسل قبلی‌اش از ابعاد بزرگتری برخوردار خواهد بود. این امر نشان می‌دهد که احتمالا شاهد افزایش اندازه فیزیکی سنسور یا بزرگ‌تر شدن دیافراگم آن خواهیم بود. شایان‌ذکراست که شیائومی 14 اولترا به سنسور 50 مگاپیکسلی سونی LYT-900 با ابعاد یک اینچ مجهز بود. براساس گزارش‌ها، سنسور اصلی شیائومی 15 اولترا ممکن است حتی از ابعاد یک اینچ نیز فراتر رود که این امر نویدبخش بهبود چشمگیر کیفیت تصاویر و عملکرد کلی دوربین این گوشی خواهد بود. بااین‌حال، در آخرین اطلاعات منتشر شده، جزئیات بیشتری در مورد سایر مشخصات فنی شیائومی 15 اولترا ارائه نشده است.

براساس آخرین گزارش‌ها، گوشی هوشمند پرچمدار شیائومی 15 اولترا به نمایشگری با طراحی منحنی در چهار لبه مجهز خواهد شد. این نمایشگر از رزولوشن بسیار بالای 2K پشتیبانی کرده و از فناوری پیشرفته حسگر اثر انگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر بهره می‌برد. این دستگاه با سیستم عامل اندروید 15 همراه با رابط کاربری اختصاصی HyperOS 2.0 شیائومی عرضه خواهد شد.

یکی از ویژگی‌های برجسته این گوشی، دوربین تله‌فوتو پریسکوپی 200 مگاپیکسلی سامسونگ HP9 است که قابلیت زوم اپتیکال 4 برابری را ارائه می‌دهد. در بخش سخت‌افزاری، شیائومی 15 اولترا به تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 4، حافظه رم 24 گیگابایتی و باتری با ظرفیت حدود 6200 میلی‌آمپرساعت مجهز خواهد شد. همچنین، براساس اطلاعات منتشر شده، نمونه‌های اولیه این گوشی در سه مدل با پوشش‌های چرم، فایبرگلاس و سرامیک تولید شده‌اند.