شرکت شیائومی کیت دوربین حرفه‌ای برای شیائومی ۱۴ اولترا معرفی کرد که به‌لطف اتصال با درگاه تایپ سی، علاوه‌بر حذف تاخیر بلوتوث می‌ةواند به‌عنوان یک پاوربانک کوچک استفاده شود و ۱۵۰۰ میلی‌آمپر ظرفیت دارد.

پنج‌شنبه گذشته شرکت شیائومی در رویدادی بزرگ از پرچمدار جدید به‌نام شیائومی ۱۴ اولترا رونمایی کرد. این دستگاه گران‌ترین گوشی غیرتاشو شیائومی به‌حساب می‌آید و هرساله این سری طرفداران زیادی دارد. شیائومی ۱۴ اولترا برای رقابت با گلکسی S24 اولترا و آیفون ۱۵ پرو مکس قرار است فردا برای عرضه در بازار جهانی معرفی شود. هرسال، غول چینی کیت حرفه‌ای دوربین را برای این دستگاه عرضه می‌کند و امسال هم سنت‌شکنی نکرد. بااستفاده از این کیت، گوشی شیائومی ۱۴ اولترا به یک دوربین تخصصی تبدیل شده که وسیله بسیار جذابی برای علاقمندان به‌حساب می‌آید.

کیت عکاسی شیائومی ۱۳ اولترا که سال گذشته عرضه شد، قابلیت‌های خاص و ویژه‌ای نداشت و امسال غول چینی تحول بزرگی در کیت دوربین ایجاد کرده است. کیت دوربین شیائومی ۱۴ اولترا شامل دسته دوربین، حلقه فیلتر ۶۷ میلی‌متری، پوشش لنز و بند می‌شود. این کیت توسط درگاه تایپ‌سی به گوشی متصل شده که درمقایسه‌با اتصال بلوتوث ۵ سرعت بسیار بالاتری دارد. علاوه‌بر آن یک باتری ۱۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی درون آن قرار دارد و زمانی که باتری دستگاه به ۸۰ درصد می‌رسد، گوشی را شارژ می‌کند.

برای شارژ کردن این دستگاه هم شارژ سیمی ۹۰ واتی ارائه شده که به‌سرعت و فقط ظرف چند دقیقه شارژ دستگاه را از صفر به صد می‌رساند. شیائومی ادعا کرده که این کیت، تجربه عکاسی حرفه‌ای را ارائه می‌کند. این کیت به یک دستگیره قوی و با ضخامت بیشتر نسبت‌به گوشی مجهز شده که کنترل را افزایش داده و بااستفاده از آن لرزش دست کمتر می‌شود. همچنین به‌لطف آن کاربران می‌توانند با یک دست گوشی را نگه دارند. علاوه‌بر آن دکمه شاتر حساس به فشار ۲ مرحله‌ای مجهز شده که هنگام استفاده حس خوبی به کاربر می‌دهد.

کیت دوربین حرفه‌ای شیائومی ۱۴ اولترا به اهرم دوربین حرفه‌ای، صفحه‌نمایش سفارشی و دکمه ضبط ویدیو مجهز شده است که کاملا مشابه یک دوربین حرفه‌ای است. همچنین قابلیت شخصی‌سازی و تنظیم دستی دیافراگم، سرعت شاتر، ISO و بقیه تنظیمات دوربین وجود دارد. این کیت در ۲ رنگ سفید و مشکی عرضه شده که با دستگاه همخوانی دارد، البته خبری از نسخه ابی رنگ و نسخه ویژه تیتانیومی نیست، بااین حال نسخه تیتانیومی با رنگ مشکی ظاهر چندان بدی ندارد. کیت دوربین ۹۹۹ یوان معادل ۱۳۸ دلار قیمت دارد که درکنار مبلغ بالای خود دستگاه می‌تواند قابل توجه باشد، البته درصورت عرضه در بازار جهانی احتمالا قیمت بالاتری خواهد داشت.

اخبار مرتبط: