شرکت شیائومی در مراسمی کنار شیائومی ۱۴ اولترا، تبلت پرچمدار شیائومی پد 6S Pro را با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و نمایشگر ۱۴۴ هرتزی با رزولوشن 3K معرفی کرد.

لحظاتی قبل در رویداد شیائومی تبلت پد 6S Pro را معرفی کرد. این دستگاه کنار شیائومی ۱۴ اولترا به‌عنوان بهترین تبلت فعلی غول چینی برای رقابت با سامسونگ و سری تب اس ۹ معرفی کرد. این دستگاه فعلا قرار است در بازار داخلی چین عرضه شود و هنوز مشخص نیست که چه زمانی راهی بازار جهانی خواهد شد. بااین حال مدل‌های دیگر سری شیائومی پد ۶ در ابران عرضه شده و احتمالا این دستگاه هم سرنوشت مشابهی خواهد داشت. در ادامه به بررسی مشخصات این دستگاه می‌پردازیم.

شیائومی پد 6S Pro به فریم و پنل آلومینیومی مجهز شده که مقاومت خوبی دارد. این دستگاه از نظر مقاومت گواهی IP را دریافت نکرده است و خبری از مقاومت در برابر آب و گرد و خاک نیست. بااین حال این مسئله در تبلت‌ها چیز عجیبی نیست. این دستگاه با ضخامت ۶.۲۶ میلی‌متری ۵۹۰ گرم وزن دارد. درمقایسه، گلکسی تب اس ۹ اولترا با ابعاد ۳۲۶.۴× ۲۰۸.۶×۵.۵ میلی‌متر حدود ۷۳۲ گرم وزن دارد، البته به پنل نمایشگر ۱۴.۷ اینچی هم مجهز شده است. بنابراین قفط از نظر ضخامت مقایسه آنها منطقی است که در این زمینه نماینده سامسونگ باریک‌تر و بهتر است.

شیائومی پد 6S Pro

شیائومی پد 6S Pro از نمایشگر ۱۲.۴ اینچی با رزولوشن 3K، نسبت تصویر ۳:۲، نرخ به‌روزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتزی و روشنایی ۹۰۰ نیتی بهره می‌برد. اگرچه این نمایشگر بااستفاده از فناوری LCD ساخته شده و مانند سری تب S9 سامسونگ خبری از نمایشگر AMOLED نیست، اما این نمایشگر کیفیت بسیار بالایی داشته و با نرخ به‌روزرسانی ۱۴۴ هرتزی، بسیار روان است. همچنین روشنایی ۹۰۰ نیتی می‌تواند در محیط داخل تمام جزئیات تصویر را به‌نمایش گذاشته و حتی در محیط خارج و زیر نور خورشید هم به‌خوبی تصاویر را نشان می‌دهد.

شیائومی پد ۶ اس پرو به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز شده است که درکنار آن لنز ۲ مگاپیکسلی و فلش LED قرار دارد. همچنین این دستگاه از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد که درمجموع می‌تواند تمام نیاز‌های کاربر برای تماس تصویری و عکاسی را برطرف کند، البته طبیعی است دوربین اصلی درمقایسه‌با دوربین گوشی‌های پرچمدار چندان قابل توجه نباشد. همچنین این دستگاه به سیستم اسپیکر چهارگانه مجهز شده و از صدای استریو پشتیبانی می‌کند. درکنار نمایشگر قدرتمند، این دستگاه به وسیله بسیار جالبی برای تماشای فیلم تبدیل شده است.

نمایشگر شیائومی پد 6S Pro

این دستگاه به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ مجهز شده است. یادآوری می‌شود که چند ماه قبل نسل جدید این تراشه به‌نام اسنپدراگون ۸ نسل ۳ راهی بازار شد که در گوشی‌های پرچمدار مختلف از جمله شیائومی ۱۴ اولترا و گلکسی S24 اولترا هم استفاده شده بود، اما این دستگاه به‌عنوان ارتقا میان نسل نسبت‌به سری شیائومی پد ۶ عرضه می‌شود و تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ قرار است در سری شیائومی پد ۷ استفاده شود. بااین حال جایی برای نگرانی وجود ندارد چراکه علاوه‌بر قدرت بسیار بالا، هنوز هیچ تبلتی با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ عرضه نشده و این دستگاه چیزی از رقبا کم ندارد.

درکنار تراشه قدرتمند، شیائومی پد 6S Pro از حافظه رم تا سقف ۱۶ گیگابایتی بهره می‌برد که از این نظر هم تبلت شیائومی عملکرد بسیار خوبی دارد. همچنین حافظه داخلی تا سقف ۱ ترابایت برای این دستگاه عرضه می‌شود که بااستفاده از آن می‌توان فایل‌های بسیار زیادی را ذخیره کرد. بنابراین تبلت پرچمدار شیائومی عملکرد بسیار خوبی در زمینه مولتی تسک یا اجرای هم‌زمان چند برنامه و همچنین اجرای سنگین‌ترین برنامه‌ها و بازی‌ها خواهد داشت.

این دستگاه از باتری ۱۰۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۲۰ واتی تغذیه می‌کند. اگرچه از نظر ظرفیت تفاوت چندانی بین این دستگاه و نمونه‌های رقبا وجود ندارد، اما پشتیبانی از شارژ ۱۲۰ واتی به‌ویژه در تبلت که ظرفیت باتری آن حدود ۲ برابر باتری گوشی است ارتقا بسیار قابل توجهی محسوب می‌شود. برای مقایسه، گلکسی تب S9 اولترا از باتری ۱۱۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی پشتیبانی می‌کند، اما سرعت شارژ آن به ۴۵ وات محدود شده و شارژ کرد این دستگاه بیش از یک‌ساعت طول می‌کشد. از سوی دیگر فقط ۳۵ دقیقه لازم است تا شارژ تبلت از ۰ به ۱۰۰ برسد و تنها ظرف ۱۰ دقیقه، تا ۴۵ درصد شارژ می‌شود.

اینترنت شیائومی پد 6S Pro

شیائومی پد 6S Pro از نظر اتصال به وای فای ۷ مجهز شده که بالاترین نسل وای فای است و سرعت اینترنت خیره‌کننده‌ای را در اختیار می‌گذارد؛ البته درست مانند اتصال شبکه 5G، این قابلیت فعلا در ایران برتری ندارد و زیرساخت‌های فعلی موجود توان ارائه سرعت بالایی ندارند. بااین حال اتصال به وای فای ۷ می‌تواند هم در آینده و هم در مسافرت‌های خارج از کشور تفاوت خود را نشان دهد.

از‌سوی دیگر شیائومی پد ۶ اس پرو به سیستم‌عامل جدید و اختصاصی HyperOS مجهز شده است. این سیستم‌عامل برپایه اندروید ۱۴ توسعه یافته و تمامی قابلیت‌های جدیدترین نسخه اندروید را ارائه می‌دهد، اما از نظر ظاهری شباهت‌های زیادی به iOS داشته و آن را به‌گزینه خوبی برای کاربران آیفون و آیپد تبدیل می‌کند. از‌سوی دیگر این سیستم‌عامل اتصال بین محصولات شیائومی، ردمی و پوکو را از قبل آسان‌تر کرده و برای افرادی که از اکوسیستم شیائومی استفاده می‌کنند تجربه کاربری یکسانی ارائه می‌دهد.

دوربین شیائومی پد 6S Pro

از دیگر مشخصات این دستگاه می‌توان به اسکنر اثر انگشت که با دکمه پاور تلفیق شده، پشتیبانی از بلوتوث، پشتیبانی از سیم‌کارت در برخی نسخه‌ها، درگاه شارژ تایپ سی و سنسور‌های مختلف ازجمله شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما و پشتیبانی از قلم هوشمند و کیبورد اشاره کرد؛ البته قلم و کیبورد باید به‌صورت جداگانه خریداری شود و در جعبه دستگاه خبری از این ۲ لوازم جانبی نیست.

شیائومی پد 6S Pro در رنگ‌های مشکی و سفید معرفی شده و در نسخه پایه با حافظه داخلی و رم ۲۵۶ و ۸ گیگابایت با قیمت ۳۲۹۹ یوان معادل ۴۵۸ دلار و در نسخه نهایی با حافظه داخلی ۱ ترابایت و رم ۱۶ گیگابایت با قیمت معادل ۶۲۵ دلار راهی بازار چین شود. البته در آینده احتمالا این دستگاه به بازار جهانی هم راه یافته و علاقمندان می‌توانند آن را خریداری کنند. یادآوری می‌شود که محصولات شیائومی و دیگر شرکت‌های چینی در بازار جهانی با قیمت بسیار بالاتری فروش رفته و در بازار داخلی برای جلب مشتریان قیمت بسیار پایین‌تری دارند. بنابراین نسخه جهانی احتمالا قیمت بیشتری خواهد داشت.

به‌روزرسانی:

امروز ۷ اسفند ماه، درست ۴ روز پس از معرفی شیائومی پد 6S Pro در بازار چین، این دستگاه در نمایشگاه MWC 2024 برای عرضه جهانی معرفی شد و با مشخصات مشابه، اما قیمت ۷۰۰ یورویی برای نسخه پایه قرار است در اروپا و شایر نقاط جهان عرضه شود. همچنین قلم هوشمند این دستگاه ۱۰۰ و کیبورد آن ۱۷۰ یورو قیمت دارند و علاقمندان می‌توانند آنها را به‌صورت جداگانه تهیه کنند. برای مقایسه، نسخه پایه در بازار چین معادل ۴۲۲ یورو قیمت دارد که بسیار پایین‌تر از نسخه نهایی است.

اخبار مرتبط: شیائومی ۱۴ اولترا معرفی شد؛ تانک چینی با دوربین لایکا