لیست مشخصات شیائومی ۱۴ فاش شده که نشان می‌دهد نمایشگر این دستگاه از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و روشنایی ۲۸۰۰ نیتی بهره می‌برد.

شیائومی ۱۴ و ۱۴ پرو دوم آبان ماه معرفی و سپس راهی بازار چین می‌شوند و احتمالا مدتی پس از آن در بازار جهانی هم عرضه خواهند شد. با فاصله حدود یک هفته تا این رویداد، لیست مشخصات کامل شیائومی ۱۴ در شبکه اجتماعی چینی وایبو قرار گرفته است. البته طی چند سال گذشته لیست مشخصات تقلبی در این پلتفرم مشاهده می‌شد. همچنین این خبر از یکی از افشاگران و منابع معتبر منتشر نشده، بنابراین ممکن است در نهایت این لیست با واقعیت تطابق نداشته باشد. با این حال اگر لیست منتشر شده واقعیت داشته باشد قرار است شاهد عرضه پرچمداری قدرتمند با بیشترین روشنایی صفحه‌نمایش بین گوشی‌های هوشمند باشیم.

شیائومی ۱۴

براین اساس، شیائومی ۱۴ از نمایشگر ۶.۴۴ اینچی اولد Huaxing C8 با رزولوشن 1.5K، نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتزی، روشنایی ۲۸۰۰ نیتی و پشتیبانی از قابلیت دالبی ویژن و دامنه رنگی DCI-P3 بهره می‌برد. درون این دستگاه تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ تعبیه شده است. این تراشه قرار است همان روز یعنی ۵ آبان ماه در هاوایی رونمایی شود. کنار تراشه مذکور، حافظه رم LPDDR5X و حافظه داخلی UFS 4.0 قرار دارد، البته ظرفیت هر کدام مشخص نیست. این مجموعه از باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژ سریع ۹۰ واتی، شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی و شارژ معکوس ۱۰ واتی تغذیه می‌شود.

در ماژول دوربین سه‌گانه شیائومی ۱۴، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی OmniVision OV50H با پشتیبانی از لرزه‌گیر اپتیکال، دوربین اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی قرار دارد. همچنین ۲ اسپیکر استریو و فرستنده مادون قرمز (IR) در این دستگاه تعبیه شده است. از دیگر مشخصات این دستگاه می‌توان به گواهی IP68 برای مقاومت در برابر آب‌وگرد و خاک، خنک‌کننده بزرگ vapor chamber و موتور لرزش «2-in-1 acoustic motor» اشاره کرد.

اخبار مرتبط: