تصاویری منتشر شده که مشخصات نمایشگر شیائومی ۱۴ پرو را به شکل کامل نمایش می‌دهد.

شیائومی ۱۴ پرو جدیدترین پرچمدار این شرکت محسوب می‌شود که با تغییرات زیادی نسبت به گذشته وارد بازار خواهد شد. با عرضه این دستگاه، ممکن است شیائومی بتواند برای اولین بار به معنای واقعی با سازندگان دیگر رقابت کند و بخشی از بازار دستگاه‌های پرچمدار را به خود اختصاص دهد.

در حالی‌که شیائومی به‌طور رسمی مشخصات دقیق نمایشگر شیائومی ۱۴ پرو را فاش نکرده، اما تصاویر منتشر شده در ویبو، تمام ویژگی‌های دقیق آن را برملا کرده است. به نظر می‌رسد این گوشی از نمایشگرهای جدید شیائومی ساخت TCL CSOT استفاده خواهد کرد.

این دستگاه از نمایشگر ۶.۷ اینچی اولد بهره می‌برد و در آن از تکنولوژی LTPO استفاده شده است. به این معنا که دستگاه می‌تواند به‌صورت هوشمند نرخ بروزرسانی خود را بین ۱ و ۱۲۰ هرتز تنظیم کند. این کار به شیائومی ۱۴ پرو اجازه می‌دهد تا در زمان استفاده سنگین بتواند با بالا بردن نرخ بروزرسانی، انیمیشن‌ها را روان‌تر نمایش دهد و همچنین حین انجام کارهای سبک‌تر با کاهش نرخ بروزرسانی مصرف باتری را کاهش دهد.

تفاوت صفحه نمایش شیائومی ۱۴ پرو با ۱۳

نمایشگر این دستگاه دارای رزولوشن QHD خواهد بود که می‌توان در برخی مواقع این رزولوشن را برای کاهش باتری به +FHD تغییر داد. یکی از نقاط قوت شیائومی ۱۴ پرو سیستم دوربین آن است. بر اساس گزارش‌ها، در پنل پشتی این پرچمدار از سه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی استفاده شده که دوربین اصلی از سنسور یک اینچی سری IMX9xx سونی بهره می‌برد.

دوربین این گوشی به دریچه دیافراگم بین f/1.9 و f/4.0 مجهز شده است تا کاربران بتوانند از تنوع بالایی در تصاویر بهره‌مند شوند. در این دستگاه با تغییر اندازه دریچه دیافراگم، می‌توان استفاده بهتری از سنسور بزرگ یک اینچی کرد تا تصاویر بهتری ثبت شود.

شیائومی قرار است در این گوشی از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ استفاده کند و مجهز به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی و شارژ فوق سریع ۹۰ یا ۱۲۰ واتی است.

باید دید فاصله گرفتن شیائومی از نمایشگرهای سامسونگ، باعث بهبود کیفیت صفحه نمایش در گوشی‌های پرچم‌دار خواهد شد یا خیر؟

خبر مرتبط: شیائومی ۱۴ پرو با شارژر ۱۲۰ واتی؛ نسل جدید پرچمداران شیائومی در راه است