براساس آخرین اخبار، سری گوشی‌های هوشمند شیائومی ۱۴ از قابلیتی پشتیبانی می‌کنند که اپلیکیشن‌های قدیمی ۳۲ بیتی (ARM 32-Bit) مانند Flappy Birds را به‌راحتی و بدون کوچک‌ترین مشکلی اجرا می‌کند.

هفته گذشته، کمپانی چینی شیائومی با برگزاری مراسمی از سری گوشی‌های شیائومی ۱۴ و ۱۴ پرو رونمایی کرد که با استفاده از تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۳ قابلیت‌های پردازشی و گرافیکی فوق‌العاده‌ای را در بنچمارک‌ها ارائه دادند. اکنون، دراین برهه‌زمانی اگر بخواهیم یک گوشی هوشمند به شما معرفی کنیم شاید بهتر از سری شیائومی ۱۴ پیدا نکنیم، چراکه از پیشرفته‌ترین مشخصات سخت‌افزاری و سیستم دوربین بین تمام دستگاه‌های اندرویدی برخوردار است؛ باوجود استفاده از پردازنده نسل جدید، این دستگاه‌ها از اپلیکیشن‌های قدیمی ۳۲ بیتی پشتیبانی می‌کنند.

شیائومی 14 از برنامه های قدیمی پشتیبانی می کند

قبل‌از شروع باید یادآور شویم، گوشی‌های نسل جدید به‌دلیل استفاده از تراشه‌های پیشرفته و فوق‌العاده قدرت‌مند از پشتیبانی نرم‌افزاری به‌روزی بهره‌ می‌برند؛ برهمین‌اساس، دستگاه‌های هوشمند اندرویدی یا سایر پلتفرم‌ها از اپلیکیشن‌های قدیمی ۳۲ بیتی پشتیبانی نمی‌کنند. اما سری شیائومی ۱۴ با اضافه کردن قابلیتی می‌تواند اپلیکیشن‌های قدیمی با پشتیبانی از آرم ۳۲ بیتی را اجرا کند؛ این موضوع به‌صراحت نشان می‌دهد کاربران ازاین‌پس می‌توانند برنامه‌های بسیار قدیمی و تقریبا بلااستفاده را روی گوشی‌هایشان دانلود و نصب کنند.

یک توسعه‌دهنده با نام مستعار realMlgmXyysd جزئیاتی را منتشر کرده که نشان می‌دهد شیائومی ۱۴ با استفاده از یک ترفند بسیار جالب در قالب مترجم کدهای باینری ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی به‌نام Tango می‌تواند به‌سادگی و بدون دردسر برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های قدیمی را روی شیائومی ۱۴ با سخت‌افزار پیشرفته اجرا کند؛ این موضوع می‌تواند باعث تعجب بسیار از کاربران شود، اما سازنده چینی با بهینه‌سازی پرچمدارانش قابلیت‌هایی را معرفی کرده که بخشی از آن‌ها از دیدگان کاربران عادی پنهان است.

سری 14 شیائومی از برنامه های قدیمی از طریق مترجم باینری پشتیبانی می کند

به‌لطف این مترجم، سری شیائومی ۱۴ به‌اولین سری گوشی‌های هوشمند در بازار تبدیل شد که از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها قدیمی پشتیبانی کند. علاوه‌براین، به‌یاد داشته باشید گوگل دیگر نرم‌افزارهای ۳۲ بیتی را در پلتفرم Google Store نمی‌پذیرد؛ بنابراین، هر برنامه‌ای که در گوگل‌پلی بارگذاری می‌شود باید از دو نسخه ۳۲ و ۶۴ بیتی به‌صورت هم‌زمان پشتیبانی کند؛ همچنین تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۳، هسته‌ای که بتواند برنامه‌‌های ۳۲ بیتی را اجرا کند اصلا پشتیبانی نمی‌کند؛ بااین‌حال، تنها این مترجم کد‌های باینری قادر است برنامه‌های قدیمی را در چیپست‌های نسل جدید اجرا کند.

درحال‌حاضر، ما مطمئن نیستم سایز سازندگان گوشی‌های اندرویدی که به‌زودی از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ استفاده خواهند کرد، می‌توانند عملکرد مشابهی را با استفاده از مترجم کدهای باینری ارائه دهد یا تنها از معماری ۶۴ بیتی پشتیبانی خواهند کرد. اگر اخبار بیشتری درباره این قابلیت برای سایر گوشی‌های هوشمند منتشر شد، آن را در سریع‌ترین زمان ممکن مانند همیشه با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

اخبار مرتبط: