کد سری شیائومی ۱۴ لو رفت که مانند نسل قبلی با الهام گیری از اساطیر و پادشاهان چینی نام‌گذاری شده است.

شیائومی سری ۱۳ را با نام اساطیر چینی معرفی کرد تا اهمیت موضوعات فرهنگی را به نمایش بگذارد. حالا با نزدیک شدن به عرضه پرچمداران جدید مشخص شده، کد سری شیائومی ۱۴ هم “Houji” و “Shennong” برگرفته از اساطیر چینی خواهد بود.

نام‌هایی که ریشه در کشاورزی اساطیر چینی دارند، نشان دهنده تمرکز سری ۱۴ شیائومی بر غنی‌سازی تجربه کاربر، زیبایی‌شناسی طراحی و تصویربرداری تحسین شده «Leica» است. «هوجی» از نوادگان امپراطوری زرد است که شروع به کشت محصولات کرد و «شنونگ» امپراتور یان که به خاطر سهم عمیقش در کشاورزی و تکنیک های کشاورزی شهرت دارد. هر دو از چهره‌های مورد احترام در فرهنگ چینی هستند.

کد سری‌های قبلی شیائومی از اساطیر خارجی مانند «ثور»، «زئوس» و «کیوپید» برگرفته بود. سری ۱۳ شروع به بهره گیری از اساطیر چینی کرده بود. کدهای این سری از اساطیر چینی “Fuxi” و “Nüwa” الهام گرفته بودند. سری شیائومی ۱۴ قرار است با ادامه سنت اخیر، از نام اساطیر چینی بهره گیرد.

 شیائومی ۱۴

همچنین در گزارش‌ها به مشخصات کلیدی سری شیائومی ۱۴ اشاره شده است. طبق گزارش‌ها این سری از دوربین‌هایی با قابلیت‌های چشمگیری برخوردار هستند. دوربین سلفی قادر به ضبط ویدئو با کیفیت 4K خواهد بود که به کاربر تضمین تماس‌های ویدیویی با وضوح بالا و سلفی‌های باکیفیت را می‌دهد.

در پنل پشتی شیائومی ۱۴ لنز پریسکوپی با زوم اپتیکال ۳.۹x و فاصله کانونی ۹۰ میلی‌متری وجود دارد. این در حالی است که شیائومی ۱۴ پرو از لنز پریسکوپی با زوم اپتیکال ۵x و فاصله کانونی ۱۱۵ میلی‌متری بهره می‌برد. این مشخصات نوید بخش یک پرچمدار با دوربین قدرتمند برای علاقمندان به عکاسی را می‌دهند.

این پرچمدار از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ استفاده خواهد کرد و دارای باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خواهد بود. به علاوه، شیائومی ۱۴ پرو از شارژسریع ۹۰ و ۱۲۰ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند. در شایعات دیگری هم گفته شده که این دو گوشی با دو صفحه نمایش خمیده و تخت عرضه خواهد شد.

اخبار مرتبط: