سایت امتیازدهی دگزومارک چندی پیش امتیاز دوربین شیائومی ۱۳ اولترا را منتشر کرد که نشان از عملکرد ضعیف دوربین این دستگاه دارد.

شیائومی ۱۳ اولترا اوایل سال جاری در بازار داخلی چین عرضه شد و سپس راه خود را به بازار جهانی از هنگ کنگ باز کرد. اطلاعات منتشر شده از این گوشی هوشمند حاکی از آن است که دوربین‌های فوق العاده‌ای دارد؛ اما طی بررسی‌های انجام شده و امتیازات دریافتی در دگزومارک نشان می‌دهد که شیائومی ۱۳ اولترا حتی بین ۱۰ گوشی برتر به لحاظ دوربین نیست.

این دستگاه با سیستم دوربین خود، کاربران و منتقدان را تحت تاثیر قرار داده است. حتی برخی کارشناسان وقت خود را صرف آزمایش دوربین‌های دستگاه کرده و خاطرنشان کردند که دوربین شیائومی ۱۳ اولترا می‌تواند با دوربین‌های کوچک‌تری مانند سری RICOH GR رقابت کند. اما بررسی‌ها و امتیاز تعلق گرفته از سوی دگزومارک حکایت از چیز دیگری دارد.

امتیاز Dxomark شیائومی ۱۳ اولترا

شیائومی ۱۳ اولترا با وجود اینکه به‌عنوان پادشاه عکاسی با موبایل معرفی شد، در رتبه‌بندی دگزومارک نتوانست امتیاز لازم را به‌دست آورد. این دستگاه با کسب امتیاز ۱۴۰ با پیکسل ۷، گلکسی اس ۲۳ اولترا و ویوو ایکس ۹۰ پرو پلاس برابری می‌کند. این امر آن را پشت سر دیگر رقبای برتر مانند پیکسل ۷ پرو، هواوی پی ۶۰ پرو و نسخه‌های پرو آیفون۱۳ و ۱۴ قرار می‌دهد.

در کمال تعجب شیائومی ۱۳ اولترا حتی از نسخه ۱۱ که دو سال پیش عرضه شد رتبه پایین‌تری دارد. باید یادآور شویم این گوشی از ماژول دوربین چهارگانه با ۴ سنسور ۵۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد. سنسور اصلی از لنز IMX989 سونی استفاده می‌کند و لنز‌های اولترا واید و تله‌فوتو از سه لنز IMX858 بهره‌مند هستند.

پایگاه دگزومارک در آزمایش خود به مشکلات متعددی در مورد دوربین اشاره کرد که شامل تاخیر قابل توجهی بین فشردن دکمه شاتر و عکس گرفتن، رنگ‌های بیش از حد اشباع در محیط بیرونی و میزان نوردهی می‌شود.

نظر شما درباره امتیاز دوربین شیائومی ۱۳ اولترا در سایت دگزومارک چیست؟ آیا این سایت می‌تواند معیار مناسبی برای ارزیابی دوربین آخرین پرجمدار شیائومی باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط:‌ شیائومی ۱۳ اولترا با ۱ درصد شارژ باتری تا ۱ ساعت دوام می‌آورد