نسخه تیتانیومی جدیدی برای شیائومی ۱۴ پرو جایگزین نسخه تیتانیومی قبلی شده که از ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند و معادل ۷۰ دلار گران‌تر است.

پنج‌شنبه گذشته شرکت شیائومی از شیائومی ۱۴ اولترا رونمایی کرد. این دستگاه درحالی معرفی شد که چند ماه قبل نسخه‌های پایه و پرو در رویداد دیگری معرفی شده و نسخه‌های زیادی از آن به‌فروش رفته بود. شیائومی ۱۴ اولترا درست مانند نسخه پرو، در چند نسخه عادی و یک نسخه تیتانیومی معرفی شد که با قیمت بالاتر و فقط در بالاترین پیکربندی تولید شده است. پس از آن شیائومی اعلام کرد که تنها دلیل گران‌تر بودن نسخه تیتانیومی، آلیاژ آن نیست، بلکه این نسخه به تماس و پیام ماهواره‌ای مجهز می‌شود.

اکنون و پس از معرفی، یک نسخه تیتانیومی دیگر برای شیائومی ۱۴ پرو عرضه شد که این نسخه هم از ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند. نسخه تیتانیومی قبلی با حافظه داخلی ۱ ترابایتی و حافظه رم ۱۶ گیگابایتی قیمت ۶۴۹۹ یوان داشت و نسخه جدید با حافظه داخلی و رم مشابه، ۶۹۹۹ یوان قیمت دارد. برای درک بهتر، اختلاف میان ۲ نسخه ۵۰۰ یوان، یعنی حدودا چیزی معادل ۷۰ دلار ست که اختلاف قیمت بالای قابلیت ارتباط ماهواره‌ای را به‌نمایش می‌گذارد.

شاید این نکته چندان منفی به‌نظر نرسد، اما درحقیقت نسخه قبلی بدون ارتباط ماهواره‌ای دیگر در بازار چین به‌فروش نمی‌رسد و پیش از آن هم باوجود تقاضای بالا، به‌دلیل مقاومت فیزیکی پایین به‌صورت محدود به‌فروش می‌رسید. علاوه‌بر آن افرادی که علاقمند تهیه نسخه جدید هستند می‌توانند نسخه فعلی خود را به نسخه جدید با پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای ارتقا دهند.

یکی دیگر از نکات منفی این است که سیستم ارتباط ماهواره‌ای شیائومی ۱۴ پرو فقط در کشور چین قابل استفاده است و هنوز مشخص نشده کدام نسخه به‌صورت جهانی عرضه می‌شود. اما اگر نسخه جدید بخواهد عرضه شود یعنی کاربران جهانی به‌خاطر قابلیت اختصاصی چین باید مبلغ اضافه‌ای را پرداخت کنند تا بتوانند از این دستگاه بهره‌مند شوند. بااین‌حال شایعاتی مبنی‌بر عرضه شیائومی ۱۴ و ۱۴ اولترا بدون نسخه پرو در بازار جهانی شنیده می‌شود و برای مشخص شدن باید تا فردا، روز رویداد معرفی جهانی سری شیائومی ۱۴ منتظر بمانیم.

اخبار مرتبط: