در گزارشی جدید آمده که شیائومی ۱۴ پرو وارد مراحل نهایی قبل از تولید شده و ۳ دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با فناوری دریچه دیافراگم متغیر برای آن درنظر گرفته شده است.

گزارشی از افشاگر نام‌آشنای چینی، Digital Chat Station منتشر شده که شور و شوق زیادی را بین هواداران شیائومی برانگیخته است. براساس این گزارش، سری شیائومی ۱۴ در ۲ نسخه پایه و پرو در مراحل نهایی پیش از تولید انبوه قرار دارد و بین ۲ دستگاه، نسخه پرو با مشخصات خیره‌کننده و استفاده از فریم تیتانیومی می‌تواند رقیب خوبی برای آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس باشد.

یکی از نقاط قوت شیائومی ۱۴ پرو، سیستم دوربین آن است. براساس گزارش مذکور، در پنل پشتی این پرچمدار نه یکی و نه ۲ تا، بلکه ۳ دوربین ۵۰ مگاپیکسلی تعبیه شده است که دوربین اصلی از سنسور یک اینچی سری IMX9xx سونی بهره می‌برد.

یکی از نکاتی که عکاسی با این گوشی را جذاب‌تر کرده و کارایی آن را افزایش می‌دهد، استفاده از فناوری دیافراگم متغیر است. پس از نتایج موفقیت‌آمیز استفاده از این تکنولوژی در شیائومی ۱۳ اولترا، این شرکت تصمیم گرفت قابلیت مذکور را به نسخه‌های پرو هم اضافه کند. دوربین شیائومی ۱۴ پرو به دریچه دیافراگم بین f/1.9 و f/4.0 مجهز شده است تا کاربران بتواند از تنوع بالایی در تصاویر بهره‌مند شوند.

Xiaomi-14-Pro

درحقیقت برای عکاسی یا فیلم‌برداری در شرایط کم نور یا برای جدا کردن تصویر از پس‌زمینه و مات کردن آن باید از دیافراگم بزرگ‌تر f/1.9 استفاده کرد. با این وجود، در شرایط نور مناسب، زمانی‌که نور بیش از حد وجود دارد یا برای ثبت بهتر جزئیات پس‌زمینه می‌توان دیافراگم کوچک‌تر f/4.0 را مورد استفاده قرار داد.

با معرفی قابلیت تغییر اندازه دریچه دیافراگم در شیائومی ۱۴ پرو، می‌توان استفاده بهتری از سنسور بزرگ یک اینچی کرد تا تصاویر بسیار بهتری ثبت شود. اگرچه این فناوری جدید درکنار سنسور ۵۰ مگاپیکسلی علاقمندان به عکاسی را هیجان‌زده کرده، قابلیت‌های عکاسی بیشتری در این گوشی تعبیه شده است. چراکه یکی دیگر از سنسورهای ۵۰ مگاپیکسلی برای دوربین تله‌ماکرو استفاده شده است که از زوم بسیار زیادی پشتیبانی می‌کند.

زمان زیادی تا عرضه شیائومی ۱۴ پرو باقی نمانده، این دستگاه قرار است اواخر اکتبر یعنی اوایل آبان ماه معرفی شود که یک ماه زودتر از معرفی شیائومی ۱۳ پرو در ۲۰ آذر ماه خواهد بود. البته ۱۳ پرو در ابتدا راهی بازار چین شد و ۲ ماه و نیم بعد، یعنی ۷ اسفند ماه در بازار جهانی عرضه شد. باتوجه به معرفی زودتر، احتمالا اواخر دی‌ماه شاهد عرضه شیائومی ۱۴ پرو در بازار ایران خواهیم بود.

اخبار مرتبط: