شرکت شیائومی سری Xiaomi 13 را در دی ماه سال گذشته عرضه کرد. در مراسم معرفی، این شرکت از شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو رونمایی کرد. همچنین گزارش‌هایی مبنی بر عرضه شیائومی ۱۳ اولترا در ماه‌های آینده وجود دارد. اما اکنون خبرهایی در مورد پرچم‌دار نسل آینده این گوشی یعنی شیائومی ۱۴ در سایت‌های خبری می‌بینیم. طبق گفته افشاگر توییتری معروف Ice universe، صفحه‌نمایش شیائومی ۱۴ از آیفون‌‌ها باریک‌تر خواهد بود. علاوه بر این، تامین‌کننده این صفحه‌نمایش‌ها شرکت چینی Huaxing Optoelectronics خواهد بود.

Huaxing در حال حاضر صفحه‌نمایشی با حاشیه فوق العاده نازک تولید کرده که طراحی بسیار نازک با حاشیه ۱ میلی‌متری دارد. لبه پایینی در مقایسه با گوشی‌های استاندارد بازار حدود ۲۳ درصد کاهش یافته است. پیش‌تر این میزان حاشیه ۱.۴۵ میلی‌متر بود.

یک افشاگر جزئیات صفحه نمایش شیائومی 14 را فاش کرد

گزارش‌هایی وجود دارد که Huaxing مدار حاشیه پایین این گوشی را اصلاح و بهبود بخشیده تا نسبت صفحه‌نمایش شیائومی ۱۴ را به ۱۰۰ درصد برساند. این شرکت در نظر دارد نسبت صفحه‌نمایش گوشی‌های شیائومی را به همین شکل طراحی و تولید کند. همچنین، CSOT یک قاب بسیار کوچک و دارای لبه‌های گرد (2.5D) را برای صفحه‌نمایش این گوشی ساخته است.

اگرچه حاشیه صفحه نمایش Huaxing فقط ۱ میلی‌متر است، باید توجه داشت که برای تولید انبوه اینگونه صفحه‌نمایش‌ها باید آزمایشات پیچیده‌ای مانند تست‌های سقوط را با موفقیت بگذراند. در صورت موفقیت آمیز بودن تست‌‌ها شیائومی ۱۴ در پایان سال میلادی با صفحه‌نمایش ۱ میلی‌متری رونمایی خواهد شد.

اخبار مرتبط: معرفی شیائومی ۱۳ اولترا در ماه جاری