براساس اطلاعات موجود در پایگاه 3C، سری گوشی‌های هوشمند شیائومی ۱۴ با شارژ سریع سیمی ۹۰ واتی معرفی خواهند شد.

آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد سری شیائومی ۱۴ احتمالا تا اواخر آذرماه سال‌جاری با قابلیت‌های جدید و منحصر‌به‌فرد مانند پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای معرفی می‌شود. باوجوداین، روز گذشته، اطلاعاتی مبنی‌بر سرعت شارژ شیائومی ۱۴ در وب‌سایت رسمی 3C منتشر شد که نشان این سری پرچمدار از شارژ سریع سیمی ۹۰ واتی برخوردار می‌شود. بااین تفاسیر، می‌توان گفت کمپانی چینی شیائومی قصد دارد شارژرهای پرقدرت را برای دستگاه‌های پرچمدارش عرضه کند و احتمالا در آینده نزدیک شاهد گوشی‌های بیشتر با شارژهای پرسرعت خواهیم بود.

پایگاه اطلاعاتی 3C نشان می‌دهد شارژر جدید MDY-14-EC قرار است برای دستگاهی با شماره مدل 23127PN0CC مورد استفاده قرار بگیرد و حداکثر توان خروجی ۹۰ وات‌ساعتی دارد. آخرین شایعات بیان می‌کند دستگاه شناسایی شده با شماره‌ مدل 23127PN0CC با استانداردهای گوشی پرچمدار شیائومی ۱۴ مطابقت کامل دارد. همچنین، شارژر ۹۰ وات‌ساعتی این گوشی قادر است در محدوده ۵ تا ۲۰ ولت عمل کند که پیشرفت چشمگیری برای محصولات شیائومی به‌شمار می‌رود.

نمایشگر شیائومی ۱۴

البته باید یادآور شویم شارژ ۹۰ وات‌ساعتی سریع‌ترین شارژر موجود برا گوشی‌های هوشمند شیئایومی نیست و این کمپانی چینی دستگاه‌های دیگری با شارژهای فوق‌ سریع نیز تولید می‌کند، اما نسخه‌های پرچمدار این سازنده به‌دلیل عوامل مختلفی نمی‌تواند از شارژهای سریع استفاده کند. برهمین‌اساس، اکنون شیائومی ۱۴ استاندارد قرار باطراحی جمع‌وجوری که دارد از شارژ ۹۰ واتی بهره‌مند شود تا کاربران مدت‌زمان کمتری را برای شارژ کامل دستگاه‌شان منتظر بمانند.

دلیل عمده استفاده از باتری‌های کوچک‌تر و شارژرهای نسبتا ضعیف‌تر آن است که فضای زیادی در گوشی‌های کامپکت یا جمع‌وجور وجود ندارد و کمپانی سازنده راهی برای افزایش ظرفیت باتری ندارند. شیائومی ۱۳ پایه با صفحه‌نمایش ۶.۳۶ اینچی و باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی به‌همراه شارژ سریع ۶۷ واتی عرضه شد که نسبتا خوب بود. اکنون شیائومی ۱۴ قرار است با شارژ سریع سیمی ۹۰ واتی عرضه شود، اما ظرفیت باتری هنوز به‌عنوان یک راز باقی‌مانده که باید تا زمان معرفی صبور باشیم.

اخبار مرتبط: