شیائومی در سال گذشته از دو دستگاه پرچمدار جدید رونمایی کرد که فقط در بازار چین عرضه شدند. اما دیروز مراسم معرفی شیائومی 13 و 13 پرو برگزار شد که در آن، پرچمداران این شرکت برای بازار‌های جهانی معرفی شد. این دو دستگاه هم مثل مدل اولترا از سال گذشته، با همکاری شرکت لایکا تولید شده‌اند و از پردازنده‌های اسنپدراگون استفاده می‌کنند.

شیائومی 13 از یک صفحه نمایش 6.36 اینچی اولد استفاده می‌کند که رزولوشن FullHD+ دارد. سقف روشنایی این صفحه نمایش هم 1900 نیت اعلام شده که بسیار خوب محسوب می‌شود. ماژول مربعی شکل دوربین در این دستگاه از سه دوربین استفاده می‌کند که شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین تله فوتو 3 مگاپیکسلی و دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی می‌شود.

لنز‌های این دوربین توسط شرکت لایکا ساخته شده‌اند که می‌تواند در تجربه عکس‌برداری تاثیرگذار باشد. دو دوربین اصلی و تله فوتو از لرزشگیر اپتیکال استفاده می‌کنند و این موضوع نشانه اهمیت دادن شیائومی به دوربین‌های این دو دستگاه است. در معرفی جهانی شیائومی 13 و 13 پرو مشخص شد که مدل پرو در حقیقت از همان صفحه نمایش نسل قبلی خود استفاده می‌کند.

شیائومی 13 پرو با نمایشگر امولد

شیائومی 13 پرو صفحه نمایش 6.73 اینچی امولد دارد که از نرخ بروزرسانی تطبیق‌پذیر برخوردار است. این صفحه نمایش رزولوشن QHD+ دارد می‌تواند در زمان استفاده شما از دستگاه، نرخ بروزرسانی آن را تا 120 هرتز هم بالا ببرد. همانند دستگاه‌های اپل، در شیائومی 13 پرو هم سنسوری وجود دارد که می‌تواند رنگ صفحه نمایش را بسته به رنگ نور محیط تغییر دهد.

همچنان مثل نسل قبلی، در این دستگاه از 3 دوربین با رزولوشن 50 مگاپیکسل استفاده شده اما این دوربین‌ها بسیار پیشرفت کرده‌اند. حالا این دستگاه مثل مدل اولترا از سنسور 1 اینچی برای دوربین اصلی استفاده می‌کند که از لرزشگیر اپتیکال برخوردار است. دوربین 50 مگاپیکسلی تله فوتو با لرزشگیر اپتیکال هم در بخش پایین این ماژول قرار گرفته و می‌تواند تا 3 برابر به صورت اپتیکال زوم کند.

در پایان هم یک دوربین 50 مگاپیکسلی اولتراواید در این ماژول قرار گرفته که از قابلیت فوکوس خودکار برخوردار است و می‌تواند تصاویر ماکرو ثبت کند. در معرفی جهانی شیائومی 13 اعلام شد که این دستگاه از شارژ 67 واتی استفاده می‌کند اما مدل پرو این توان را به 120 وات افزایش داده است. هردو دستگاه از شارژ بی‌سیم 50 واتی هم پشتیبانی می‌کنند.

شیائومی برای هردو دستگاه گواهی IP68 را در نظر گرفته و آن‌ها را با رابط کاربری MIUI 14 بر پایه اندروید 13 عرضه می‌کند. قیمت شیائومی 13 با حافظه 8/256 حدود 1000 یورو اعلام شده و این قیمت برای مدل پرو با رم 12 گیگابایتی به 1300 یورو می‌رسد.

اخبار مرتبط: پرچمدار‌های جدید شیائومی با درگاه USB 3.2 عرضه می‌شوند