دستگاه‌های پرچم‌دار شیائومی همیشه به خاطر مناسب بودن قیمت نسبت به عملکردشان معروف بوده‌اند. هرچند قیمت پایین‌تر، همواره به معنای آن است که یک یا چند ویژگی مهم از دستگاه حذف شده است. یکی از شکایت‌های همیشگی کاربران شیائومی، تأکید این شرکت بر استفاده از درگاه قدیمی USB 2.0 روی گوشی‌های پرچم‌دار Xiaomi 13 Pro و Xiaomi 12S Ultra بوده است. بعد از انتقاد‌های بسیار زیادی که به این شرکت شد، به نظر می‌رسد که قرار شده تا پرچمدار های جدید شیائومی با درگاه USB 3.2 عرضه شوند.

شیائومی بالاخره تصمیم گرفته تا به حرف کاربرانش گوش کند و 4 دستگاه پرچم‌دار بعدی خود را به درگاه USB 3.2 مجهز نماید. شایعه استفاده پرچم‌داران بعدی شیائومی از درگاه USB 3.2، توسط یک منبع خبری معتبر چینی به نام Digital Chat Station پخش شده است.

این منبع خبری در آخرین پست خود خبر خوشحال کننده ای را به طرفداران شیائومی داده است. گفته شده علاوه بر استفاده از درگاه USB 3.2 برای انتقال سریع‌تر فایل‌ها، از پروتکل استاندارد شارژ USB PD هم پشتیبانی می‌کنند. گرچه در این پست به نام 4 پرچم‌دار شیائومی اشاره‌ای نشده، اما حدس می‌زنیم این دستگاه‌ها شامل Xiaomi 13 Ultra، Xiaomi Pad 6، Xiaomi Pad 6 Pro و Xiaomi Mix Fold 3 باشند.

اطلاعاتی در مورد محصولات شیائومی با usb 3.2

تصمیم به استفاده از درگاه USB 3.2 برای افزایش سرعت انتقال فایل‌ها، بالاخره شیائومی را در ردیف برندهای دیگری قرار می‌دهد که مدت‌هاست از این درگاه استفاده می‌کنند. پر‌چم‌داران سری گلکسی S سامسونگ، از سال 2020 به استفاده از پورت یو اس بی 3.2 روی آورده‌اند و برند ویوو هم از سال گذشته پرچم‌داران خود را به این درگاه مجهز کرده است.

در پست مذکور اشاره نشده که دستگاه‌های رده‌بالای بعدی شیائومی دقیقا قرار است از چه نوع USB 3.2 استفاده کنند.
استفاده از استاندارد USB PD نیز باعث می‌شود تا شارژ پذیری دستگاه‌های شیائومی با آداپتورهای برندهای دیگر بهتر شود. با این کار امکان شارژ سریع دستگاه‌های شیائومی با شارژرهای دیگر فراهم می‌شود.

خبر مرتبط: مشخصات گوشی شیائومی 13 لایت در فهرست پلتفرم E-commerce