ایلان ماسک اعلام کرد، تنها راه مبارزه با ربات‌ها و حساب‌های فیک در توییتر X پولی شدن و پرداخت هزینه از سوی کاربران است.

بر اساس گفته‌های ماسک، کاربران ایکس ممکن است برای دسترسی به این پلتفرم مجبور شوند به صورت ماهانه هزینه‌ای پرداخت کنند. ایلان ماسک پارسال توییتر را خرید و پس از آن در این پلتفرم تغییرات زیادی ایجاد کرد.

این کمپانی غیر از تغییر نام توییتر به ایکس، سرویس توییتر بلو را در راستای افزایش درآمد معرفی کرد و تقریبا ۷۵ درصد از کارکنان غول رسانه‌ای را برای کاهش هزینه‌های اضافی اخراج کرد.

ماسک از زمانی که توییتر را خریداری کرده، در حال افزودن قابلیت‌های متنوع به سرویس توییتر X پولی پریمیوم است. کاربران با پرداختی ماهیانه از امکانات متنوعی در این برنامه بهره‌مند می‌شوند. از جمله این امکانات می‌توان به انتشار پست‌های طولانی اشاره کرد.

شبکه اجتماعی ایکس

در حال حاضر پولی شدن این شبکه اجتماعی به صورت دقیق مشخص نیست، اما طبق گفتگوی زنده‌ای ماسک در شبکه‌های تلویزیونی، مشخص شد او در تصمیم خود مصمم است و به‌زودی آن را اجرا خواهد کرد. ماسک قصد دارد قیمت پایینی برای این پلتفرم تعیین کند و از نظر او تنها راه مقابله با ارتش بزرگ ربات‌ها همین است.

در حال حاضر شبکه اجتماعی ایکس، 550 میلیون کاربر فعال دارد که روزانه 200 میلیون پست ارسال می‌کنند. در صورتی که توییتر X پولی و تبدیل به سرویس اشتراکی با پرداخت ماهیانه شود، بدون شک تعداد زیادی از کاربران خود را از دست خواهد داد.

پس از تغییر لوگوی توییتر، این شبکه اجتماعی بخش بزرگی از کاربرانش را به دلیل ناآشنا بودن و انتقال حس بد از دست داد. در حال حاضر نیز با پولی شدن این پلتفرم و کاهش کاربران و خروج آنها از آن، درآمد تبلیغاتی توییتر را که در حال حاضر بخش اصلی سرمایه این شرکت را تشکیل می‌دهد کاهش خواهد داد.

باید دید شرکت‌های رقیب توییتر از این فرصت برای معرفی یک پلتفرم رایگان دیگر استفاده خواهند کرد یا خیر؟

خبر مرتبط: معنای لوگوی X توییتر چیست