رویداد WWDC شرکت اپل برای تاریخ 10 ژوئن (21 خرداد) برنامه‌ریزی شده و احتمالا بخش عمده آن در مورد پیشرفت‌های نرم‌افزاری این کمپانی باشد؛ معمولا در سال‌های گذشته در دقایق آخر به‌صورت کوتاه اخباری از محصولات سخت‌افزاری نیز منتشر می‌شد اما به نظر می‌رسد امسال خبری از این موضوع نباشد.

بر اساس گزارشی جدید، کسانی که دنبال معرفی و عرضه نرم‌افزارها و محصولات سخت‌افزاری جدید اپل در رویداد WWDC بودند، قرار است ناامید شوند زیرا امسال خبری از عرضه و معرفی سخت‌افزارهای این غول آمریکایی نخواهد بود. مارک گرمن در جدیدترین نشریه خبری خود که Power On نام دارد، هیچ حرفی از معرفی محصولات سخت‌افزاری اپل در رویداد WWDC پیشرو نزد که باعث می‌شود تصور کنیم اپل سورپرایز خاصی در دست ندارد و قرار نیست سخت‌افزار خاصی در این مراسم معرفی شود. با این حال، به گفته اپل اینسایدر، همچنان ممکن است برخلاف انتظار همه، اپل پیش نمایشی از دستگاهی تازه را نمایش بدهد و حاضرین را غافلگیر کند.

گرمن اعلام کرد: «رویداد WWDC شرکت اپل قرار است در تاریخ دوشنبه، 10 ژوئن (21 خرداد) برگزار شود. در این کنفرانس، شرکت اپل از جدیدترین سیستم عامل خود، یعنی iOS 18 رونمایی کرده و به همراه آن، ورژن جدید نرم‌افزار محصولاتی چون آیپدها، اپل واچ‌ها، ویژن پرو و مک‌بوک‌هایش را نیز به نمایش می‌گذارد. آپدیت جدید سیستم عامل آیفون به گفته کارکنان اپل بزرگ‌ترین آپدیت تاریخ این دستگاه‌ها بوده و در کنار آن، ویژن پرو نیز قرار است بزرگ‌ترین آپدیتش از زمان عرضه را دریافت کند. اپل در رویداد WWDC سال گذشته از ویژن پرو رونمایی کرد اما هیجان برای کنفرانس امسال حتی بیشتر است زیرا این غول آمریکایی، جزئیات دستاوردهایش در زمینه هوش مصنوعی را به نمایش خواهد گذاشت.»

اپل محصولات سخت‌افزاری در رویداد WWDC 2024 معرفی نمی‌کند

در این نشریه خبری ذکر شد که در نیمه اول سال 2024، قرار است شاهد عرضه یک اپل تی وی نیز باشیم که از تراشه A15 Bionic استفاده خواهد کرد که علی‌رغم قدیمی بودن، همچنان بسیار توانا، تحسین‌برانگیز و قدرتمند است. در رویداد WWDC سال گذشته، اپل دست پر جلو آمد و از محصولاتی چون مک استودیو، مک پرو و سیلیکون قدرتمند خود یعنی M2 Ultra رونمایی نمود.

در چند هفته گذشته نیز شاهد معرفی آیپد پرو M4 در دو نسخه 11 و 13 اینچی از سوی این شرکت بودیم و چند ماه قبل‌تر نیز این غول آمریکایی اقدام به عرضه آیپدهای ام 3، ام 3 پرو و ام 3 مکس کرد که آخرین نسل از مک‌بوک پروهای 14 و 16 اینچی بودند. به همین دلیل، به نظر می‌رسد که محصول چندانی برای معرفی و بحث در دست نداشته باشد.

با عرضه عینک‌های هوشمند جدید اپل، بخش نرم‌افزاری اپل ویژن پرو نیز به آپدیتی بزرگ دارد که این شرکت مجبور شده بخشی از نیروی کارش را به آن اختصاص دهد و در نهایت، نیروی کار خاصی برای بخش سخت‌افزاری نداشته و در این راستا محصول خاصی برای معرفی آماده نکرده است. امیدواریم که در رویداد WWDC شاهد تعدادی سورپرایز حداقل در زمینه نرم‌افزاری باشیم و اپل بتواند باری دیگر کاربرانش را غافلگیر کند.

اخبار مرتبط: