گزارش‌ها نشان می‌دهد کمپانی اپل با تمام توان روی توسعه مولد هوش مصنوعی کار می‌کند و احتمالا با تغییرات گسترده و جذاب برای دستیار صوتی سیری (Siri) و اکوسیستم سیستم‌عامل iOS در رویداد WWDC 2024 معرفی خواهد شد.

همان‌طورکه می‌دانید، کمپانی آمریکایی اپل روی توسعه مولد هوش مصنوعی کار می‌کند تا بتوانند با بزرگان دنیای هوش مصنوعی مانند OpenAI و Google رقابت کند؛ درهمین‌راستا قصد دارد قابلیت‌های دستیار صوتی Siri را بهبوده بخشیده و یک چت‌بات به‌نام AppleGPT معرفی کند تا رقیبی سخت برای ChatGPT و Google Bard باشد. درحال‌حاضر، هیچ‌یک از محصولات اپل به‌صورت کامل و واحد از فناوری هوش مصنوعی برخوردار نیستند، اما به‌نظر می‌رسد با برگزاری مراسم WWDC 2024 احتمالا شاهد رونمایی از مولد هوش مصنوعی اختصاصی کوپرتینویی‌ها برای چندین محصول سخت‌افزاری و نرم‌افزاری باشیم.

iOS 18 دارای هوش مصنوعی برای سیری است

طی سال‌های گذشته، دستیار صوتی سیری به‌دلیل پشتیبانی نکردن از قابلیت‌های هوش مصنوعی چندان مورد استقبال کاربران قرار نمی‌گیرد؛ ازطرف‌دیگر، دستیار صوتی گوگل و آمازون الکسا توانستند به‌سرعت از اپل با ارائه ویژگی‌های فراوان و کاربردی پیشی بگیرند. باوجوداین، شایعات جدید نشان می‌دهد اپل پس‌از سال‌ها خواب زمستانی قصد دارد قابلیت‌های کاربرپسند و و پیشرفته‌ را به‌کمک مولد هوش مصنوعی اختصاصی در سیستم‌عامل iOS 18 اضافه کند تا به‌واسطه‌آن بهبود قابل‌توجه و جذابی به دستیار صوتی Siri و سایر برنامه‌ها بدهد.

تحلیلگر کره‌ای، Yeux1122، با انتشار اطلاعاتی در وبلاگ Naver اظهار کرد غول فناوری ساکن کوپرتینو ویژگی‌های فوق‌العاده متعدد و جذابی را به‌‌همراه فناوری هوش مصنوعی در دستیار صوتی Siri اضافه می‌کند که درمقایسه‌با آمازون الکسا و گوگل توانایی‌های بیشتری خواهد داشت. ازسوی‌دیگر، خبرنگار نشریه بلومبرگ و تحلیلگر محصولات اپل، مارک گورمن می‌گوید اولین رونمایی از مولد هوش مصنوعی در جریان برگزاری رویداد WWDC 2024 اتفاق می‌افتد، اما تکامل و عرضه آن احتمالا با معرفی سری آیفون ۱۶ در شهریورماه سال 1403 اتفاق می‌افتد.

iOS 18 دارای هوش مصنوعی است

علاوه‌براین، نسل جدید دستیار صوتی سیری برای بسیاری گوشی‌های هوشمند نسل قدیم و جدید آیفون کار خواهد کرد؛ بدین‌معناکه کاربران نباید نگران پشتیبانی نکردن آیفون‌شان از مزایای جذاب و نوآوارنه سیری باشند. ازسوی‌دیگر، قابلیت همگام‌سازی اطلاعات به‌گونه‌ای خواهد بود که اطلاعات دستیار صوتی در پلتفرم اپل ذخیره خواهد شد و کاربران می‌توانند هنگام استفاده از آیفون یا مک تمامی اطلاعات قبلی را مشاهده کنند. البته باید خاطرنشان کنیم قابلیت‌های مولد هوش مصنوعی اپل محدود به سیری نمی‌شود و صدها قابلیت‌ دیگر به پلتفرم iOS و سایر سیستم‌عامل‌ها اضافه می‌شود تا تجربه کاربری به‌اوج برسد.

بااین‌حال، باید خاطرنشان کنیم اپل برای توسعه مولد هوش مصنوعی و ادغام آن با صدها برنامه‌ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مانند Siri می‌تواند از روش‌های متعددی استفاده کنند که هنوز جزئیات دقیقی در مورد آن‌ها منتشر نشده است. دراین برهه‌زمانی ما می‌دانیم غول کوپرتینو مراحل توسعه را با سه تیم مختصص پیش می‌برد تا بتواند هرچه زودتر وارد دنیای نوظهور و فوق‌پیشرفته هوش مصنوعی شود؛ همچنین ورود اپل می‌تواند باعث پیشرفت چشمگیر و سریع آن شود، چراکه این کمپانی 3 تریلیون دلاری مرکز توجه کاربران است و سایر مجموعه‌های حوزه فناوری برای رقابت با آن مجبور به عرضه خدمات بیشتری هستند که به‌نفع مصرف‌کنندگان خواهد بود.

اخبار مرتبط: