با اعلام مدیرعامل و رئیس استودیو CDPR، تولید بازی The Witcher 4 یا همان پروژه پولاریس به‌عنوان اولین قسمت سه‌گانه جدید از اواسط ۲۰۲۴ آغاز می‌شود و ۴۰۰ نفر در این پروژه فعالیت می‌کنند.

شرکت CD Projekt Red یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های سازنده بازی ویدیویی سراسر جهان به شمار می‌رود. این کمپانی لهستانی که اغلب با ۲ عنوان The Witcher و CyberPunk شناخته می‌شود، ارزش بیش از ۲ میلیارد دلاری داشته و عناوین آن تاکنون بیش از ۱۳۰۰ جایزه مختلف در سراسر جهان کسب کرده‌اند. همچنین به‌دلیل محبوبیت بالای عنوان ویچر (The Witcher) که از روی رمان‌های آندژی ساپکوفسکی با همین نام ساخته شده، سریالی از این مجموعه توسط شبکه نتفلیکس ساخته و از سال ۲۰۱۹ درحال پخش است.

کمپانی CDPR سال ۲۰۱۵ از نسخه سوم سری محبوب با نام The Witcher 3: Wild Hunt رونمایی و آن را برای کنسول‌های نسل هشتم و کامپیوتر عرضه کرد که آخرین نسخه داستانی از این مجموعه به‌حساب می‌رود. این سری داستان یک ویچر به‌نام گرالت را روایت می‌کند که با هیولاها می‌جنگد و مردم را از شر آنها نجات می‌دهد؛ البته در هر نسخه یک داستان اصلی وجود دارد که از رمان الهام گرفته شده و بازی بر حول آن اتفاق می‌افتد. طی سال‌های اخیر هم اخبار و شایعات زیادی درباره نسخه چهارم منتشر شده است.

پروژه ساخت قسمت چهارم با نام «Project Polaris» شناخته می‌شود و پیش از این مشخص شده حدودا ۴۰۰ نفر روی آن کار می‌کنند. همچنین قرار است این پروژه، قسمت اول یک سه‌گانه باشد که با نسخه ششم به پایان می‌رسد. همچنین در این نسخه دیگر کاراکتر محبوب «گرالت» شخصیت اصلی نیست و داستان درباره یک شخصیت دیگر خواهد بود. اکنون آدام بادوفسکی، مدیرعامل و رئیس استودیو CDPR به مصاحبه با خبرگزاری رویترز اعلام کرد ساخت این پروژه از سال ۲۰۲۴ کلید می‌خورد و می‌خواهند به‌زودی به ۴۰۰ کارمند دست یابند.

علاوه‌بر آن بادوفسکی درباره دنباله عنوان معروف Cyberpunk که با نام پروژه اوریون (Orion) شناخته می‌شود منتشر کرد. وی گفت که دنباله Cyberpunk 2077 هنوز در مراحل ابتدایی است و وارد فاز توسعه نشده است. علاوه‌بر آن استودیو درحال بررسی امکان افزودن حالت چندنفره است، البته جزئیات بیشتری از مصاحبه او در این زمینه مشخص نشد. یکی دیگر از نکات جالب این بود که گروهی در CDPR در حال بررسی امکان استفاده از هوش مصنوعی در پروژه‌های آینده و عملکرد آن است. او معتقد است هوش مصنوعی مرحله بعدی ارتقا پروسه تولید بازی است، اما قرار نیست جایگزین کارمندان شود.

پس از آن بادوفسکی به صحبت درباره پولاریس یا همان پروژه تولید بازی The Witcher 4 ادامه داد. همان‌طور که چند ماه قبل مشخص۳ شد، ویچر ۴ از عناوین RPG یا همان نقش آفرینی فعلی فراتر رفته و قرار است نقطه خوبی برای پیوستن بازیکنان جدید باشد. همچنین برای ساخت آن از موتور آنریل انجین ۵ (Unreal Engine 5) استفاده می‌شود که پیش از این در می ۲۰۲۲ اعلام شده بود. پس از درز اطلاعات بیشتر حتما از تحریریه علاالدین با شما به اشتراک می‌گذاریم.

اخبار مرتبط: