یک یوتیوبر با استفاده از قطعات PS5 Slim و افزودن نمایشگر و باتری موفق شد یک تبلت PS5 تولید کند که توانایی اجرای گیم را با کیفیت 4K دارد.

PS5 یکی از محبوب‌ترین کنسول‌های جهان است که شرکت سونی تولید کرده است. چند هفته قبل این شرکت نسخه دیگری را به‌نام PS5 Slim راهی بازار کرد که کوچکتر و سبک‌تر بود، اما از نظر سخت‌افزاری و عملکرد تفاوت خاصی نداشت. بااین حال هر ۲ کنسول نیازمند یک صفحه نمایش بیرونی و منبع برق هستند. البته همیشه کنسول‌های سونی به‌این صورت نبودند و سال‌ها قبل شرکت سونی کنسول‌های دستی PSP را عرضه کرده بود. این کنسول‌ها به صفحه‌نمایش مجهز بودند و با استفاده از باتری، امکان بازی کردن با آنها در نبود منبع برق وجود دارد. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد ساخت نسخه جدید قابل حمل با تکنولوژی PS5 ممکن است.

یک یوتیوبر به‌نام DIY Perks اولین تبلت غیررسمی PS5 را با استفاده از جدا کردن قطعات این کنسول و چسباندن یک منبع برق و نمایشگر تولید کرد. باتوجه به ابعاد بزرگ PS5 Slim، این یوتیوبر مجبور شد برخی قطعات را جایگزین کند تا در محفظه کوچک تبلت قرار بگیرند. جالب اینجاست این تبلت برخلاف PlayStation Portal قابلیت اجرای بازی بدون نیاز به منبع دیگر و اتصال به اینترنت را دارد و به‌عنوان یک دستگاه مستقل عمل می‌کند. در ادامه ویدیو ساخت و عملکرد این دستگاه که در صفحه یوتیوبر قرار گرفته قابل مشاهده است.

نکته قابل توجه درباره این دستگاه این است که DIY موفق شده دستگاهی با پشتیبانی از نمایشگر OLED 4K توسعه دهد و PS Portal فقط از کیفیت HD پشتیبانی می‌کرد. این یوتیوبر در ویدیو خود می‌گوید که با استفاده از PS5 قدیمی ساخت چنین دستگاهی امکان‌پذیر نبود، زیرا مادربرد آن نسخه بسیار بزرگ‌تر بود و جا دادن آن در چنین دستگاه کوچکی در عمل ممکن نیست. یکی دیگر از چالش‌های اصلی، یافتن راهی برای خنک نگه داشتن اجزای سیستم بود. درحقیقت خنک‌کننده اصلی بسیار بزرگ‌تر از آن است که بتواند در یک کنسول کوچک جا بگیرد و این یوتیوبر مجبور شد هیت‌سینک اصلی را با یک مدل کوچک‌تر جایگزین کند.

امیدواریم در آینده شاهد عرضه کنسول دستی سونی باشیم و این شرکت دوباره به فکر ساختن یک کنسول دستی بیفتد.

اخبار مرتبط: