پیام‌رسان واتس‌اپ با پشتیبانی از سیستم‌عامل ‌Wear OS، امکان تماس‌های صوتی و ارسال پیام را ازطریق ساعت‌های هوشمند فراهم کرد.

سرانجام کمپانی چند ملیتی متا اعلام کرد واتس‌اپ از سیستم‌عامل «Wear OS» پشتیبانی خواهد کرد تا کاربران بتوانند به‌راحتی با مخاطبان‌شان ارتباط برقرار کنند. نسخه پایدار واتس‌اپ برای سیستم‌عامل Wear OS، پس از ماه‌ها آزمایش و تست‌های مختلف منتشر می‌شود و انتظار می‌رود مورد استقبال بسیاری از کاربران ساعت‌های هوشمند قرار بگیرد.

وب‌سایت خبری ورج گزارش می‌دهد که انتشار این نسخه از روز آینده آغاز می‌شود و اپلیکیشن واتس‌اپ با تمام ساعت‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل Wear OS 3 قابلیت سازگاری دارد؛ متا می‌گوید برای جلوگیری از سردرگمی، رابط کاربری نسخه یادشده بسیار ساده طراحی شده است.

از ویژگی‌های اصلی و مهم این برنامه می‌توان به ارسال‌و‌دریافت پیام متنی و صوتی و ارسال ایموجی‌ها اشاره کرد. البته چنین ویژگی‌هایی ممکن است در چشم کاربران بسیار ساده و خسته‌کننده به‌نظر برسد، اما باید توجه داشت که فراهم شدن چنین موقعیتی آن‌هم زمانی که گوشی‌تان دردسترس نیست می‌تواند بسیار مناسب باشد.

بسیاری از فعالان حوزه رسانه می‌گویند، برقراری تماس‌های تصویری از پیشرفته‌ترین و بهترین قابلیت‌هایی به‌شمار می‌رود که متا برای رسیدن آن تلاش‌های زیادی کرد و انتظار دارد در آینده ویژگی‌های بیشتر برای آن عرضه کند.

اپلیکیشن ساعت هوشمند واتساپ برای Wear OS

درکمال تعجب، هنوز کاربران اپل واچ از چنین ویژگی برخوردار نیستند و کارایی اپلیکیشن واتس‌اپ آن‌ها درمقایسه با کاربران اندرویدی ‌Wear OS بسیار محدود خواهد بود. درحال‌حاضر، کاربران اپل واچ‌ها نمی‌توانند با استفاده از واتس‌اپ تماسی برقرار کنند یا برای مخاطبان‌شان پیام بفرستند، اما می‌توانند پاسخ‌های کوتاه و سریع ارسال کنند. همچنین ذکر می‌شود کاربران آیپد فعلا از این قابلیت‌ها برخوردار نمی‌شوند.

غول‌های رسانه‌ای معمولا به‌دنبال بهترین و بزرگ‌ترین جامعه مصرف‌کنندگان هستند؛ براین‌اساس، وقتی صحبت از واتس‌اپ می‌شود کمپانی متا سیستم‌عامل Wear OS را به همتای اپلی ترجیح می‌دهد. اگر از ساعت‌های هوشمند با سیستم‌عامل Wear OS 3 یا جدیدتر برخوردار هستید تا روز‌های آینده این به‌روزرسانی برای شما فعال خواهد شد.

اخبار مرتبط: Wear OS 4 با بهبود عملکرد باتری معرفی شد