گرچه سیستم عامل Wear OS 3 گوگل هنوز نتوانسته به ساعت‌های هوشمند زیادی راه پیدا کند، اما سازنده اندروید از همین حالا به معرفی Wear OS 4 یعنی نسخه بعدی پرداخته است. سیستم عامل مخصوص ساعت‌های هوشمندWear OS 4 در چند ماه آینده وارد بازار خواهد شد. گوگل قول داده که Wear OS 4 برنامه‌های مفید بیشتری داشته باشد، باتری ساعت را بهتر مدیریت کند و در زمینه تبدیل صوت به متن قوی‌تر عمل کند.

Google home و Gmail و برنامه تقویم Google در Wear OS 4

Wear OS 4 سازگاری بهتری با Google Home داشته و کنترل دستگاه‌های مختلف از طریق آن راحت‌تر است. گوگل همچنین تأیید کرده که این سیستم عامل عملکرد بهتری روی برنامه‌هایGoogle Workspace، Gmail، Google Calendar خواهد داشت. کاربران حالا می‌توانند با استفاده از Wear OS 4، به سادگی از طریق ساعت هوشمند خود همزمان به دو حساب کاربری در Workplace متصل شده و خیلی سریع به ایمیل‌های دریافتی یا یادآورهای تقویم گوگل واکنش نشان دهند.

توسعه دهندگان نرم‌افزاری ثالث نیز به گوگل در ارتقای Wear OS 4 کمک کرده‌اند. به عنوان مثال پیام‌رسان واتس‌اپ برای اولین بار از قابلیت پیامرسانی کدگذاری شده سرتاسری، پاسخ صوتی و تماس مستقیم روی ساعت‌های هوشمند در Wear OS 4 پرده‌برداری کرده است. همچنین اپلیکیشن Spotify نیز در این سیستم عامل، کاشی‌های جدیدی را اضافه کرده که دسترسی به آهنگ‌ها و پادکست‌‌های مختلف را آسان می‌کنند. اپلیکیشن Peloton هم یک کاشی مخصوص تمرینات ورزشی را به نسخه Wear OS 4 خود اضافه نموده است.

اپلیکیشن Whatsapp و Spotify در Wear OS 4

سامسونگ نیز در همکاری با گوگل یک الگوی واچ‌فیس جدید طراحی کرده که مصرف باتری کمتری دارد. یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب Wear OS 4 توانایی آن برای بک‌آپ گرفتن از داده‌های کاربر به صورت ابری، بدون نیاز به بازگشت به تنظیمات کارخانه است.

گوگل اطلاعات زیادی از قابلیت‌های مختلف Wear OS 4 منتشر کرده اما انتظار داریم که عرضه ساعت‌های هوشمند سری Galaxy Watch 6 بهتر از هر برگه اطلاعاتی، این سیستم عامل جدید را به ما معرفی کند. همچنین انتظار داریم که نسل بعدی پیکسل واچ نیز به صورت پیش‌فرض با این سیستم عامل معرفی شود.

خبر مرتبط: معرفی احتمالی پیکسل واچ ۲ در کنار سری پیکسل ۸