هوش مصنوعی در چند سال اخیر، تبدیل به بحث داغ حوزه تکنولوژی شده است و هر شرکتی، به نوعی وارد این حوزه شده است. شرکت متا نیز از قافله عقب نمانده و حال شاهد رونمایی از امکانات هوش مصنوعی واتساپ، پیام‌رسان محبوب این شرکت هستیم.

شرکت متا با معرفی Meta AI که ربات چتی همچون گوگل جمینای است، توانست ورودی طوفانی به عرصه هوش مصنوعی داشته باشد. این ربات قادر به جستجوی سریع، پاسخگویی دقیق و پر جزئیات یا حتی خلق تصاویر مختلف است. حال متوجه شدیم که برخی از قابلیت‌های Meta AI قرار است به پیام‌رسان واتساپ اضافه شوند و جذابیت بیشتری برای این اپلیکیشن به ارمغان بیاورند.

هوش مصنوعی Meta AI، امکاناتی چون جمینای یا ChatGPT به کاربران می‌دهد و تمامی شبکه‌های اجتماعی شرکت متا نیز از آن پشتیبانی می‌کند تا کاربر لازم نباشد برای پیدا کردن جواب سوالی یا حل مشکلی، این شبکه‌های اجتماعی را ترک کند. در واتساپ، با نوشتن عبارت @MetaAI در چتتان، این هوش مصنوعی مانند یکی از شرکت کنندگان در چت، به کاربر پاسخ داده و نیازهایش را رفع می‌کند. علاوه بر آن، می‌توانید وارد صفحه چت اختصاصی با Meta AI شوید که در آنجا، جواب‌هایی طولانی‌تر و پر جزئیات‌تر نیز به درخواست‌هایتان خواهد داد.

به تازگی، اعلام شده که آپدیتی در راه امکانات هوش مصنوعی واتساپ خواهد بود که باعث می‌شود بتوانید به کمک هوش مصنوعی، اقدام به ویرایش تصاویر، تغییر استایل عکس‌های خود و... کنید. این سرویس به زودی در برخی کشورها در دسترس خواهد بود. در حال حاضر، سیستم خلق تصاویر Meta AI به صورت پایه‌ای کار می‌کند؛ شما تصویری به آن می‌فرستید و این هوش مصنوعی بدون هیچ سوالی، نتیجه‌ای برایتان نمایش خواهد داد. اگر از تصویر راضی نبودید و خواستار ویرایش برخی نکات آن بودید، باید تمامی این مراحل را از ابتدا طی کنید. حال، می‌توانید با نوشتن عبارت imagine... در صفحه چت، این بخش را فعال کنید و جزئیاتی کامل از تصویری که می‌خواهید را شرح دهید. در نهایت با خلق تصاویر، می‌توانید به راحتی از هوش مصنوعی بخواهید که برخی جزئیات آن را حذف یا برخی افکت‌ها را به آن اضافه کند.

امکانات هوش مصنوعی واتساپ Imagine Yourself

در نسخه آزمایشی این قابلیت، درخواست برای ایجاد تغییراتی در تصویر باعث می‌شود که Meta AI تصویری کاملاً جدید برایتان بسازد. مفهوم کلی خواسته شما حفظ می‌شود اما متاسفانه امکانات جدید هوش مصنوعی واتساپ در ویرایش همان تصویر اولیه‌ای که به شما داده بود، در حال حاضر ناکام مانده است. در حال حاضر، این سرویس فقط به زبان انگلیسی در دسترس است و باید دستورات را به انگلیسی ارسال کنید.

یکی دیگر از امکانات جدید هوش مصنوعی واتساپ، Imagine Yourself نام دارد که جزئیاتی از آن در ماه جولای لو رفت. با این قابلیت، می‌توانید تصاویر مختلفی از خودتان به کمک هوش مصنوعی خلق کنید. برای این کار، در ابتدا باید در چت دستور Imagine me را تایپ کنید و سپس برخی از خصوصیات ظاهری خود را برای Meta AI شرح دهید تا تصویری از ظاهر شما بسازد. در نهایت، می‌توانید خود را در شرایط مختلف تصویر کنید و به این هوش مصنوعی بگویید که تصویری با این مشخصات برایتان بسازد.

قابلیت Imagine Yourself در حال حاضر در فاز بتا قرار داشته و فقط برای کاربران ایالات متحده عرضه شده است. استفاده از آن در کشورهای دیگر، نتایج موثری به دنبال نذاشت و تصاویری از افراد رندوم به کاربر تحویل داده می‌شود. امکانات هوش مصنوعی واتساپ مختص به این پیام‌رسان نیستند و بر روی سایر سرویس‌های شرکت متا از جمله فیسبوک و Messenger نیز قابل استفاده هستند. هوش مصنوعی Meta AI نیز به تازگی در چندین کشور جدید از جمله آرژانتین، چیلی، کلمبیا، اکوادور، مکزیکو، پرو و کمرون در دسترس قرار گرفته و مجموع کشورهای آن به 22 رسیده است. علاوه بر آن، می‌توانید دستورات مختلف را در زبان‌هایی از جمله فرانسوی، آلمانی، هندی، ایتالیایی، پرتغالی و اسپانیایی نیز تایپ کنید و از پاسخ این هوش مصنوعی بهره‌مند شوید.

توصیه می‌کنیم در حال حاضر انتظار زیادی از قابلیت‌های مختلف Meta AI نداشته باشید زیرا همگی در مراحل اولیه به سر برده و نیازمند کار بیشتر هستند. با این حال، می‌توان آینده‌ای روشن برای هوش مصنوعی متا متصور شد که قطعاً کاربردهای زیادی برای کاربران خواهد داشت و استفاده از آن، سرگرم کننده و مفید واقع خواهد شد.