طی ماه‌های گذشته، پیام‌رسان محبوب واتس‌اپ با معرفی ویژگی‌های جدید قصد دارد با سایر برنامه‌های ارتباطی وارد رقابت شود.

همان‌طور که می‌دانید رقابت میان غول‌های رسانه همیشه جریان دارد و این کمپانی‌ها تلاش می‌کنند با ارائه ویژگی‌های کاربردی و جذاب مخاطبان بیشتری را جذب کنند. برای مثال، چند سال پیش، پیام‌رسان تلگرام با ارائه قابلیت پیام صوتی و ویدئویی یا کانال‌های بسیار جذاب با رابط کاربری فوق‌العاده توانست طیف وسیعی از کاربران را با نیاز‌های متفاوت به‌سمت خودش بیاورد. اما ازسوی‌دیگر، واتس‌اپ طی سا‌ل‌‌ها گذشته با کمبودهای فراوانی مواجه بود که باعث شد کاربران این پلتفرم ارتباطی را ترک کنند.

باوجوداین، به‌نظر می‌رسد کمپانی متا و تیم مدیریتی واتس‌اپ تصمیم گرفته‌اند از خواب غفلت بیدار شده و سعی کنند پیام‌رسان یادشده را با مجهز کردن به ویژگی‌های جدید به سطح قابل‌توجهی برسانند تا بتواند برای رقابت با سایر پیام‌رسان‌ها آماده شود. برهمین‌اساس، طی ماه‌های گذشته به‌روزرسانی‌های متعددی دریافت کردیم که حاکی از آینده روشن واتس‌اپ دارد.

آپلود فایل تا 2 مگابایت در واتساپ

قابلیت بارگذاری فایل تا فیلم تا دو گیگابایت

همان‌طور که در این اسکرین شات مشاهده می‌کنید، واتس‌اپ قابلیت جدیدی معرفی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد فایل‌های رسانه‌ای را تا با حجم حداکثری دو گیگابایت برای دوستان و مخاطبان ارسال کنند. پیام‌رسان مذکور برای انجام این کار، مراحل پیچیده قبلی را حذف کرده و کاربران به‌راحتی می‌تواند از گالری گوشی اقدام به ارسال عکس‌ها و ویدئوهای با‌کیفیت اصلی کنند. درحالی‌که قبلا باید از بخش اسناد با انتخاب یک فایل با سقفی معین برای مخاطبان‌تان ویدئو ارسال می‌کردید.

به‌نظر می‌رسد این به‌روزرسانی اولین و مهم‌ترین گام برای بهبود تعامل کاربران با واتس‌اپ باشد که ازسوی تیم مدیریتی واتس‌اپ ارائه شد. لازم به‌ذکر است که این ویژگی در مرحله بتا قرار دارد و احتمالا طی هفته‌ها یا چندماه آینده نسخه پایدار برای تمامی کاربران واتس‌اپ منتشر می‌شود. علاوه‌براین، این پیام‌رسان از قابلیت‌های دیگری نیز برخوردار خواهد شد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

معرفی پیام ویدئویی

چندی پیش اخباری درباره قابلیت ارسال پیام‌های ویدئویی به‌گوش رسید که با استقبال بسیاری زیادی روبه‌رو شد؛ همچنین گزارش شد ویژگی مذکور در مرحله بتا قرار دارد و به‌زودی برای برخی از کاربران عضو بتا منتشر می‌شود تا از این قابلیت‌ها استفاده کنند. بنابراین اگر عضو بتا هستید با به‌روزرسانی اپلیکیشن واتس‌اپ بتا احتمالا می‌توانید از آن بهره‌مند شوید.

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید ابزار ارسال پیام صوتی تغییر می‌کند و کاربران با کلیک برروی آیفون مذکور می‌توانند از دو قابلیت پیام صوتی و تصویری برای ارتباط با دوستان یا همکاران استفاده کنند. همانند سایر پیام‌رسان‌ها با ویژگی‌ مشابه، شما باید آیفون را فشار داده و به‌سمت بالا بکشید تا ابزار حین فیلم‌برداری قفل شود تا نیازی به نگه‌داشتن مداوم آن برای ارسال پیام نداشته باشید. قابلیت یادشده برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و آی او اس به‌صورت هم‌زمان طی ماه‌های آینده منتشر می‌شود.

اطلاعات تماس

پیام‌رسان واتس‌اپ از به‌روزرسانی دیگری رونمایی می‌کند که با وجود آن کاربران می‌توانند اطلاعات بیشتری از تماس‌ها مانند مدت‌زمان مکالمه با مخاطب را دریافت کنند. همچنین رابط کاربری و ظاهر آیکون‌ها برای تماس‌های بی‌پاسخ عوض می‌شود تا جزئیات بیشتری را با کاربر به‌اشتراک بگذارد. برای مثال، زمانی‌که تنظیمات پیام‌رسان را روی «No Disturb» تنظیم کنید به شما اطلاع داده می‌شود که تماس‌گیرنده در زمان تعریف شده با شما تماس حاصل کرده است. بااین‌حال، قابلیت‌های بیشتری مطابق گفته‌های تیم نرم‌افزاری در آینده معرفی می‌شود که به جذابیت‌های واتس‌اپ می‌افزاید.

قابلیت نظرسنجی در واتساپ

نظرسنجی

باتوجه‌به تصویر، ادمین انجمن‌ها (Community) قادر هستند با ایجاد نظرسنجی‌های مخلتف از اعضای گروه‌های مختلف نظرخواهی کنند؛ درحال‌حاضر این ویژگی در مرحله بتا قرار دارد و تعداد کمی از کاربران عضو بتا می‌توانند از آن برخوردار شوند، اما طی هفته‌ها یا ماه‌های آینده برای تمامی کاربران در نسخه اصلی منتشر می‌شود. لازم به‌ذکر است این قابلیت تنها برای گروه‌های کوچک‌تر از ۱۰۲۴ عضو فعال خواهد شد، ولی واتس‌اپ ایده حذف محدودیت‌ها را رد نمی‌کند و امکان دارد با ارسال به‌روزرسانی‌های آینده برای کلیه گروه‌ها دردسترس قرار بگیرد.

درانتها یادآوری می‌شود ویژگی‌های جدید واتس‌اپ برای تغییر کلی و ایجاد رقابت با سایر پلتفرم‌‌ها ارائه می‌شود که طی‌ ماه‌های آینده برای تمامی کاربران در نسخه اصلی منتشر خواهد شد. این قابلیت‌ها برای هر دو نسخه اندروید و آی او اس آماده شده و هریک ویژگی ظاهری منحصربه‌فردی دارد و برپایه متریال دیزاین ۳ طراحی شده‌اند.

اخبار مرتبط: عرضه نسخه آزمایشی جدید واتس‌اپ برای اندروید و iOS