واتس‌اپ به تازگی آپدیت‌های جدیدی را برای اندروید و iOS ارائه داده است. نسخه آزمایشی جدید واتس‌اپ برای اندروید، با شماره 2.23.5.11 هم‌اکنون روی Google Play Beta قرار گرفته و از آنجا قابل دانلود است. واتس‌اپ در این نسخه جدید قابلیت تازه‌ و هیجان‌انگیزی را در دسترس بعضی از آزمایش کنندگان قرار داده که طی آن می‌توانند فایل‌‌هایی تا اندازه 2 گیگابایت را برای مخاطبان خود ارسال کنند. در ادامه خبر اطلاعات بیشتری از آپدیت‌های جدید واتس‌اپ برای اندروید و iOS بخوانید.

البته پیش از این نیز اسنادی به دستمان رسیده بود که به امکان اضافه شدن این قابلیت اشاره می‌کردند، اما به نظر می‌رسد که واتس‌اپ قصد دارد بالاخره این تصمیم را عملی کند. فعلا تنها تعداد محدودی از کاربرانی که به نسخه آزمایشی جدید این پیام‌رسان دسترسی دارند می‌توانند از ویژگی ارسال‌های فایل‌های سنگین استفاده نمایند. اما واتس‌اپ نوید داده که به زودی این قابلیت جنبه عمومی پیدا کرده و رفته‌رفته همه کاربران این پیام‌رسان محبوب از آن بهره‌مند خواهند شد.

آپدیت بتا واتساپ برای اندروید

امکان آپلود و ارسال فایل‌هایی تا اندازه 2 گیگابایت گستردگی و کارایی واتس‌اپ را افزایش داده و می‌تواند موجب افزایش محبوبیت این پیام‌رسان در بین کاربران شود. در کنار ارائه یک نسخه آزمایشی جدید برای دستگاه‌های اندرویدی، واتس‌اپ آپدیت دیگری را هم برای دستگاه‌های iOS عرضه کرده است. این نسخه آزمایشی با شماره 23.5.0 هم‌اکنون از طریق TestFlight قابل دانلود است.

آپدیت بتا واتساپ برای iOS

آپدیت جدید واتس‌اپ برای iOS

آپدیت جدید واتس‌اپ برای iOS شامل رفع باگ‌های قبلی و بهینه‌سازی‌های عمومی است. اما خبرها حاکی از این است که واتس‌اپ قصد دارد در آینده‌ای نزدیک قابلیت دیگری را هم به نسخه iOS خود اضافه کند. این قابلیت جدید شامل طراحی مجدد منوی پیوست در گوشی‌های iOS است که البته پیش از این برای دستگاه‌های اندرویدی عرضه شده بود.انتظار می‌رود که توسعه رابط کاربری جدید تغییرات قابل توجهی در نحوه تعامل کاربران iOS با منوی پیوست‌های واتس‌اپ ایجاد کند.

منوی پیوست نسخه iOS واتس‌اپ مدت‌هاست که بدون تغییر باقی مانده و حقیقتا کمی قدیمی شده است. بنابراین انتظار داریم که این منو غنی‌تر شده و از گزینه‌های بیشتری بهره‌مند گردد. این قابلیت همچنان در دست توسعه است و در آپدیت‌های بعدی واتس‌اپ در دسترس کاربران iOS قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط:

جلوگیری از حذف پیام‌های واتساپ در آپدیت جدید

قابلیت Split View واتس‌اپ برای تبلت‌ها در راه است