آخرین نسخه آزمایشی واتس‌اپ نشان دهنده قابلیت جدیدی است که به تغییر طراحی این پیام‌رسان اشاره می‌کند. البته این تغیر طراحی واتس‌اپ مخصوص تبلت‌های اندرویدی است. طبق گزارش منتشر شده، قابلیت Split View واتس‌اپ اکنون در نسخه آزمایشی مخصوص تبلت دیده شده است.

البته از زمان دیده شدن این قابلیت تا عرضه نهایی آن زمان بر است و مانند گذشته ممکن است این قابلیت بین چند هفته تا چند ماه در نسخه‌های آزمایشی باقی بماند و پس از آن واتس‌اپ تصمیم به عرضه رسمی آن بگیرد. البته احتمال دیده نشدن این قابلیت هم در نسخه نهایی به علت آزمایشی بودن حالت پنل دوگانه وجود دارد.

سال گذشته بود که اولین نسخه سازگار واتس‌اپ با تبلت‌های اندرویدی برای آزمایش‌کننده‌های نسخه آزمایشی واتس‌اپ (beta) منتشر شد. در آن زمان این نرم‌افزار امکان استفاده از Split View را نداشت.

دو پنل واتساپ برای تبلت های اندرویدی

اما اکنون طبق اخبار جدید اگر شما هم عضو آزمایش‌کننده‌های نسخه آزمایشی باشید، می‌توانید از حالت نمایش Split View واتس‌اپ استفاده کنید. با استفاده از این حالت کاربران می‌توانند درون تبلت اندرویدی خود واتس‌اپ را به همراه یک نرم‌افزار دیگر که از قابلیت Split View پشتیبانی می‌کند، به صورت همزمان و در دو پنجره جداگانه اجرا کنند.

البته همچنان لیست چت‌ها در پخش سمت چپ نمایش داده خواهد شد و در بخش سمت راست می‌توانید محتوای چت را مشاهده کنید.

نظر شما درباره امکان نمایش دو نرم‌افزار به صورت همزمان و با استفاده از قابلیت Split View واتس‌اپ چیست؟ این قابلیت تا چه میزان می‌تواند مفید باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.