هر روز چندین خبرنامه به صندوق ورودی میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان سرازیر می‌شود. برخی از این خبرنامه‌های به برنامه‌های خطرناک چین و هند برای بازار رمز‌ارزها اشاره دارند، برخی دیگر در مورد خبرهای روز دنیا هستند و غیره. ظهور پلتفرم Substack باعث شده تا بسیاری از خبرنگاران شغل خود را در اتاق خبر را رها کرده و کسب و کار خودشان را راه‌اندازی کنند. حالا اخبار جدیدی از فعال‌سازی بخش خبرنامه واتس‌اپ به گوش می‌رسد که در ادامه بیشتر بخوانید.

به همین خاطر فهرست خبرنامه‌هایی که می‌توانید از آنها اشتراک تهیه کنید هر روز در حال افزایش است. تعداد این خبرنامه‌ها به بسیار زیاد است. حتی اگر مشترک یک‌چهارم آنها باشید، بازهم دریایی از ایمیل‌های خبری هر روز به صندوق ورودی شما سرازیر می‌شوند.

به همین خاطر هم هست که خبر چند دقیقه پیش واتس‌اپ مبنی بر طراحی یک بخش اختصاصی برای خبرنامه‌ها، می‌تواند برای بسیاری از کاربران جذاب باشد. به گفته WaBetaInfo، که یک وبلاگ تخصصی و معتبر برای پیگیری خبرهای واتس‌اپ است. این برنامه پیام‌رسان محبوب در حال کار بر روی یک ابزار اختصاصی برای مدیریت خبرنامه‌ها می‌باشد.

این ابزار هنوز در حال توسعه است و گفته شده که در آینده‌ای نزدیک همراه با بسته‌های به‌روز‌رسانی واتس‌اپ عرضه خواهد شد. البته شرکت واتس‌اپ یا حتی متا ، هنوز هیچ واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند. واتس‌اپ در حال حاضر به کاربرانش این امکان را می‌دهد که پیام های خود را مانند یک برنامه تلویزیونی زنده، به طور همزمان برای افراد زیادی پخش کنند.

این یک ویژگی بسیار مهم می‌باشد که به شما امکان می‌دهد به صورت همزمان با چندین نفر گفتگو کنید. این‌طور که به نظر می‌رسد، واتس‌اپ قصد دارد قابلیت فعلی را با برنامه جدید پخش خبرنامه گسترش دهد. WaBetaInfo می‌گوید که قسمت خبرنامه‌های واتس‌اپ در واقع ابزاری برای پخش چند جانبه اطلاعات خواهد بود.

هنوز جزئیات زیادی در این باره منتشر نشده، بنابراین احتمال آن وجود دارد که واتس‌اپ تصمیم خود را در این باره تغییر دهد. یا کلا توسعه این ویژگی جدید را کنار بگذارد. اما بیایید فرض کنیم که واتس‌اپ این کار را نمی‌کند. ورود واتس‌اپ به صنعت کوچک اما در حال رشد خبرنامه چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ اینکار چه سودی برای واتس‌اپ خواهد داشت؟

ویژگی جدید خبرنامه واتساپ

واتس‌اپ روزانه 2 میلیارد کاربر فعال دارد. حتی اگر بخش کوچکی از این کاربران هم به خبرنامه‌ها علاقه داشته باشند، واتس‌اپ می‌تواند ظرف یک ماه به بزرگترین پخش‌کننده خبرنامه در جهان تبدیل شود! هرچقدر که تعداد خوانندگان این مقالات در واتس‌اپ بیشتر شود، بازار کلی خبرنامه‌ها نیز داغ‌تر خواهد شد. این موضوع لزوما بدترین اتفاق ممکن برای دیگر فعالان حوزه خبرنامه، مانند Substack نیست، اما قطعا خبر خوبی هم برای آنها نخواهد بود.

واتس‌اپ می‌تواند با جمع‌آوری همه خبرنامه‌ها در پیام‌رسان خود، تجربه خبرنامه‌خوانی بهتری را به کاربرانش ارائه دهد. این کار تعداد کاربرانی که خبرنامه می‌خوانند را افزایش داده و دست نویسندگان خبر را هم باز‌تر می‌کند. با اضافه کردن بخش خبرنامه واتس‌اپ، این پیام‌رسان همچنین می‌تواند زمان حضور کاربران در برنامه‌اش را افزایش دهد. علاوه بر این، برندهای مختلف می‌توانند از طریق خبرنامه‌های واتس‌اپ راحت‌تر به مخاطبان مورد نظر خود دسترسی داشته باشند و اطمینان حاصل کنند که پیام‌های تبلیغاتی‌شان به دست مشتری‌های هدف می‌رسد.

به گفته یکی از بزرگان این صنعت، همه برندها دوست دارند از طریق ایمیل به مخاطبان خود دسترسی داشته باشند. اما هیچ ابزار تحلیلی در این میان وجود ندارد و هیچکس نمی‌داند که چند نفر واقعا روی ایمیل‌های ارسالی کلیک کرده‌اند. از طرف دیگر خیلی از ایمیل‌های تبلیغاتی هم به صورت خودکار برچسب اسپم خورده و اصولا توسط مخاطب دیده نمی‌شوند.

این در حالی است پایگاه کاربران واتس‌اپ بسیار بیشتر از دیگر پلتفرم‌های پیام‌رسان در دنیا است و نرخ تعامل آن هم بالاتر می‌باشد. حضور در بخش خبرنامه‌های واتس‌اپ به برندها اجازه می‌دهد تا نسبت به ایمیل مارکتینگ، سطح دسترسی بسیار بالاتری به مخاطبان خود داشته باشند.

خبر مرتبط: ویژگی‌های واتساپ اندروید در آپدیت جدید مشخص شد