پس از عرضه Companion Mode برای کاربران نسخه بتا، در نهایت امکان همگام‌ سازی اکانت‌های واتس‌اپ با گوشی دوم امکان‌پذیر شده است. اگر مایل به استفاده از این قابلیت هستید باید آخرین نسخه واتس‌اپ بتا را از گوگل پلی نصب کنید. این ویژگی توسط سایت WABetaInfo تایید شده و در دسترس آزمایش‌کنندگان نسخه اندروید قرار گرفته است.

چگونه این ویژگی را فعال کنیم

برای فعال‌ کردن قابلیت همگام‌ سازی اکانت‌های واتس‌اپ باید چند مرحله ساده را دنبال کنید. ابتدا آخرین نسخه بتا واتس‌اپ را روی گوشی دوم نصب کنید. سپس برنامه را باز کرده و از منوی بالا گزینه «link a device» را انتخاب کنند. سپس، در گوشی اصلی خود به قسمت Setting > Linked devices بروید و با دوربین گوشی را روی کد QR نگه دارید. بعد از همگام سازی پیام‌ها، تماس‌ها و سایر داده‌های اکانت شما به طور خودکار وارد گوشی دوم شما می‌شود.

با این قابلیت جدید شما می توانید حداکثر چهار دستگاه را همگام سازی کنید. علاوه بر این، پیام‌ها و تماس‌های شخصی شما همچنان رمزگذاری شده (End-to-end Encrypted) باقی می‌مانند. یعنی هر زمان که شخصی برای شما پیامی ارسال می‌کند با حفظ رمزگذاری به همه دستگاه‌ها ارسال می‌شود.

قابلیت جدید واتساپ برای لینک کردن گوشی هوشمند دوم

واتس‌اپ همواره به دنبال راهی برای بهبود تجربه کاربری با افزودن ویژگی‌ها و به‌روزرسانی‌های جدید است. قابلیت همگام‌ سازی اکانت‌های واتس‌اپ یک گام مهم رو به جلو قلمداد می‌شود و برای کاربرانی که می‌خواهند اکانت خود را در چندین دستگاه داشته باشند بسیار کارآمد خواهد بود.

همچنین هفته گذشته واتس‌اپ از قابلیتی دیگر با نام «Chat Lock» رونمایی کرد که به کمک آن، کاربران قادر خواهند بود پیام‌های خصوصی خود را قفل و غیر قابل دسترس کنند. اگر شخصی بخواهد به پیام‌های شما دسترسی پیدا کند اما چندین بار رمزعبور را اشتباه وارد کند، تمامی پیام‌ها به صورت خودکار پاک خواهند شد.

نظر شما درباره این قابلیت جدید چیست؟ به نظر شما ممکن است حریم شخصی کاربران به خطر بیفتد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: ویژگی‌های به‌روزرسانی جدید واتس‌اپ