واتس‌اپ تغییرات بزرگی را در رابط کاربری اندروید خود اعمال خواهد کرد. هدف به‌روزرسانی جدید واتس‌اپ این است که تب‌های چت، انجمن‌، استاتوس و تماس‌ها برای دسترسی بهتر مانند iOS به پایین صفحه منتقل شوند. در حالی که آیکون‌های دوربین، جستجو و تنظیمات در سمت راست بالای صفحه باقی می‌مانند. این تغییر توسط سایت تخصصی WABetaInfo که تمام ویژگی‌های جدید در نسخه‌های بتا را بررسی می‌کند، فاش شده است.

این طرح جدید تجربه همسان‌سازی واتس‌اپ را بین گوشی‌های اندروید و آیفون را نشان می‌دهد. این سایت ادعا می‌کند که این رابط کاربری در به‌روزرسانی بعدی واتس‌اپ در دسترس خواهد بود. با این حال، این قابلیت هنوز برای کاربران و آزمایش کنندگان نسخه بتا نیز در دسترس نیست.

آیکون iOS واتساپ iOS در نسخه اندروید

توجه به این نکته ضروری است که کاربران می‌توانند با کشیدن انگشت خود به سمت چپ یا راست روی صفحه به بخش‌های مختلف برنامه حرکت کنند. این عملکرد پیمایشی حتی با انتقال تب‌ها به پایین صفحه همچنان باقی خواهد ماند.

علاوه بر تغییر رابط کاربری، واتس‌اپ همچنین در حال آماده سازی عملکردی برای محافظت بهتر از بیشتر چت‌های خصوصی کاربران است. جزئیات این قابلیت هنوز فاش نشده، اما انتظار می‌رود امنیت برنامه را افزایش دهد و حریم خصوصی کاربر را تضمین کند.

به طور کلی، تغییر رابط کاربری جدید، در پلتفرم‌های مختلف واتس‌اپ را کاربر پسندتر و سازگارتر می‌کند. لازم به ذکر است که واتس‌اپ همواره به بهبود ویژگی‌ها و اقدامات امنیتی خود ادامه می‌دهد تا اطمینان حاصل کند کاربران بهترین تجربه ممکن را در این پیام‌رسان دارند.

اخبار مرتبط: قفل کردن چت‌ها در راه واتس اپ