متا شرکت مادر پیام‌رسان واتس اپ همواره برای این پیام‌رسان به‌روزرسانی‌های مختلفی را عرضه می‌کند. اگر چه برخی قابلیت‌های اضافه شده در نسخه‌های جدید پایه‌ای به نظر می‌رسند. اما برخی از این قابلیت‌ها مانند قفل کردن چت‌ها در واتس اپ بسیار مفید هستند. در ادامه به این ویژگی و احتمال رونمایی از آن می‌پردازیم. 

به گفته سایت WABetaInfo که اخبار نسخه‌های آزمایشی پیام‌رسان واتس اپ را منتشر می‌کند، قابلیت قفل کردن چت‌ها در واتس اپ درون نسخه آزمایشی v2.23.8.2 این نرم‌افزار دیده شده است. 

قابلیت جدید قفل امنیتی واتساپ

با استفاده از این ویژگی کاربران در صفحه اطلاعات تماس یا گروه می‌توانند چت‌ها و یا گروه‌های خاصی را قفل کنند. از این رو دیگر لازم نیست تا کاربران کل این نرم‌افزار را برای محافظت از چت‌های خاص خود قفل کنند و تنها کافی است تا چت مورد نظر را انتخاب و آن را قفل کنند. پس از قفل شدن نیز چت تنها با استفاده از رمز عبور و یا اثر انگشت قابل باز شدن است. 

همچنین این قابلیت از ذخیره خودکار تصاویر و ویدیو‌ها درون گالری جلوگیری می‌کند و تضمین می‌کند که تصاویر و ویدیو‌های محرمانه برای دیگران قابل مشاهده نباشد. علاوه بر این اگر کسی تلاش کند که یک مکالمه محرمانه را بدون احراز هویت مناسب باز کند، پیش از دیدن چت‌ها پیام‌ها پاک می‌شوند. 

این قابلیت اکنون در حال توسعه است و یک لایه محافظتی جدید را برای کاربران ایجاد می‌کند. با استفاده از این ویژگی کاربران با خیال راحت می‌توانند چت‌های محرمانه خود را از دسترس دیگران دور نگه دارند و به صورت امن از آن استفاده کنند. 

البته با توجه به آزمایشی بودن این قابلیت هنوز معلوم نیست که چه زمانی شاهد این قابلیت در نسخه رسمی این پیام‌رسان باشیم و این موضوع هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است. اما با توجه به قرار گرفتن قابلیت قفل کردن چت‌ها در واتس اپ در نسخه آزمایشی می‌توان‌امیدوار بود که این ویژگی را در نسخه بعدی این پیام‌رسان دید. 

نظر شما درباره قابلیت قفل کردن چت‌ها در واتس اپ چیست؟ به نظر شما این قابلیت تا چه میزان برای کاربران مقید خواهد بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. 

خبر مرتبط: قابلیت ویرایش متن واتس‌اپ عرضه شد