واتس‌اپ سعی دارد با قابلیت جدید قفل‌ چت همگام‌سازی، حفاظت از حریم خصوصی کاربران را افزایش داده و استفاده از آن را برای همه آسان‌تر کند.

پیام‌رسان واتس‌اپ که متعلق به‌شرکت متا است، سال گذشته ویژگی قفل چت را برای حفاظت از اطلاعات کاربران معرفی کرده بود. این قابلیت به‌کاربران اجازه می‌داد که یک رمز عبور منحصربه‌فرد برای چت‌ها تعریف کنند که یک لایه حفاظتی اضافی برای استفاده از حساب کاربری در دستگاه‌های جداگانه بود. با این حال محدودیتی که این قابلیت داشت، نیاز به‌انجام تنظیمات جداگانه در هر دستگاه بود. حالا واتس‌اپ با ویژگی جدید قفل‌ چت همگام که در حال حاضر در دست توسعه است، نیاز به‌انجام تنظیمات جداگانه برای هر تلفن، تبلت یا رایانه از بین می‌برد.

با این قابلیت جدید حالا کاربران می‌توانند تنظیمات سطح حریم خصوصی مورد نظر خود را یک‌بار انجام دهند و به‌طور خودکار آن را برای همه دستگاه‌های خود اعمال کنند. این ارتقاء نوآورانه گامی مهم در جهت تقویت حریم خصوصی کاربران بر می‌‌دارد و با اعمال خودکار تنظیمات قفل چت بر روی همه دستگاه‌های متصل، اقدامات امنیتی را ساده‌تر می‌کند. قفل‌ چت همگام‌سازی واتس‌اپ رویکردی جامع برای امنیت داده ارائه می‌دهد و به‌میزان قابل توجهی فرآیند حفاظتی را ساده‌سازی کرده و استفاده از آن برای کاربران راحت‌تر است.

یک منبع فاش کرده که ویژگی قفل چت همگام‌سازی شده در آخرین نسخه بتای اندروید (2.24.4.14) به‌کار رفته است. کاربرانی که قابلیت قفل چت را در گوشی هوشمند خود فعال کنند، می‌توانند از ویژگی‌های محافظتی آن برای سایر دستگاه‌های لینک شده نیز بهره‌مند شوند. این قابلیت صرف‌نظر از پلتفرم مورد استفاده آنها سعی در حفظ مداوم حریم خصوصی کاربر دارد.

آپدیت واتساپ

پیش‌بینی می‌شود که این ویژگی همراه با یک خبر هیجان‌انگیز دیگر که پتانسیل پیام‌رسانی بین پلتفرمی است، از سوی واتس‌اپ رونمایی شود. در‌حالی‌که فعلا جزئیات محدودی درباره این‌باره در دسترس است، گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که این قابلیت امکان تبادل پیام بین واتس‌اپ، تلگرام و سیگنال را برای کاربران فراهم می‌کند؛ به‌طوری‌که انعطاف‌پذیری این پلتفرم‌ها را افزایش داده و قابلیت همگام‌سازی بین آن‌ها را ایجاد می‌کند. با این حال باید گفت که ممکن است استفاده از این ویژگی در ابتدا به‌مناطق خاصی مانند اتحادیه اروپا محدود شود.

این پیشرفت‌ها نشان‌دهنده تعهد واتس‌اپ برای توسعه پلتفرم خود در راستای پاسخگویی به نیازهای فزاینده کاربرانش است. واتس‌اپ با ویژگی‌هایی مانند قفل‌های چت همگام و پیام‌رسانی بین پلتفرمی، قصد دارد بین راحتی کاربر و محافظت قوی از داده‌ها تعادلی ایجاد کند و جایگاهش به‌عنوان یک پلتفرم پیشرو برای ارتباطات ایمن و همه‌کاره را تثبیت کند.

اخبار مرتبط: