امروز جزئیاتی از تغییرات اپلیکیشن واتساپ منتشر شد که بر اساس آن، شرکت متا برای پیام‌رسان خود بخش تم با قابلیت شخصی‌سازی راه اندازی کرده است.

چندی پیش واتساپ به کمک همگام شدن با GIPHY و هوش مصنوعی، استیکرهای متنوع و زیباتری در دسترس کاربران خود قرار داد. حال در نسخه بتای واتساپ برای اندروید، به‌طور دقیق‌تر نسخه 2.24.17.19، وبسایت WABetaInfo موفق شد ویژگی کشف کند که هنوز رسمی نشده و در مرحله آزمایش قرار دارد. این ویژگی، Chat Theme نام دارد و به کاربران اجازه می‌دهد رنگ پیام‌های خود را به‌همراه والپیپر پس‌زمینه چت در این اپلیکیشن تعیین کنند. با وجود این‌که قابلیت مذکور فعلاً در مراحل اولیه توسعه است، اما از جدیدترین تغییرات اپلیکیشن واتساپ محسوب می‌شود که به خودی خود خوشایند است.

تغییرات جذاب پیام‌رسان متا

به کمک این قابلیت، شخصی‌سازی در اپلیکیشن واتساپ بسیار بهتر می‌شود و کاربر می‌تواند هر کدام از چت‌هایش را مطابق میل خود تغییر دهد. در حال حاضر نیز کاربران می‌توانند والپیپر پس‌زمینه چت‌هایشان را تغییر دهند اما این قابلیت جدید، گزینه‌های بسیار بیشتری برای شخصی‌سازی در دسترس قرار می‌دهد که مشابه اپلیکیشن Facebook Messenger خواهد بود. به احتمال زیاد، در آینده‌ای نزدیک این قابلیت در دسترس تمامی کاربران پیام‌رسان واتساپ در نقاط مختلف جهان قرار بگیرد.

در چند ماه گذشته، بالاخره شاهد هوش مصنوعی شرکت متا، یعنی Meta AI در واتساپ بودیم. حال به کمک دستیار Meta AI در این پیام‌رسان، می‌توانید اطلاعات مختلفی در زمینه‌های مختلف کسب کنید و هر راهنمایی یا توضیحی که نیاز دارید را از این دستیار طلب کنید. علاوه‌بر آن، این شرکت در حال کار بر روی قابلیتی است که بتوانید بدون اتصال اینترنت و از طریق وایرلس، بتوانید فایل‌هایتان را میان گوشی‌های مختلف انتقال دهید. علاوه‌بر آن، سامسونگ نیز اجازه استفاده از هوش مصنوعی خود یعنی Galaxy AI را به این اپلیکیشن داد تا قابلیت ترجمه زنده چت‌ها و تماس‌های صوتی به‌راحتی و بدون دردسر فعال شود.