در آخرین به‌روزرسانی واتس‌اپ اندروید و آی‌او‌اس قابلیت ویرایش پیام ارتقا یافته است و علاوه‌بر تغییر متن، اکنون می‌توان کپشن پیام‌ها را نیز تغییر داد.

واتس‌اپ به‌روزرسانی جدیدی را منتشر کرده است که در آن قابلیت ویرایش کپشن (متن زیر عکس و فیلم) فایل‌ها در اختیار کاربران قرار گرفته است. برای استفاده از این قابلیت کاربران باید انگشت خود را روی یک پیام که عکس یا فیلم دارد نگه دارند. پس از آن لیست جدید باز می‌شود که در میان گزینه‌های ستاره‌دار، پاسخ، ارسال، مشخصات و حذف، گزینه ویرایش اضافه شده است و با انتخاب آن، می‌توان کپشن پیام مورد نظر را تغییر داد.

پیش از این قابلیت ویرایش کپشن فقط به پیام‌های بدون فایل خلاصه می‌شد. تعمیم قابلیت ویرایش پیام به تصویر، ویدیو، گیف و سند (Document) باعث می‌شود تجربه کاربر بهبود یابد.

Editing captions to WhatsApp

البته این قابلیت محدودیت‌هایی هم دارد؛ مثلا قابلیت ویرایش کپشن فقط تا ۱۵ دقیقه پس از ارسال پیام قابل استفاده است و پس از آن دیگر متن به‌صورت دائمی قفل می‌شود و قابل تغییر نخواهد بود. همچنین ویرایش پیام متنی و کپشن فقط از دستگاهی که پیام را ارسال کرده قابل انجام است و مثلا اگر کاربری از گوشی خود پیامی را ارسال کند، نمی‌تواند پس از ورود به حساب کاربری با گوشی دیگری پیام خود را ویرایش کند.

قابلیت ویرایش کپشن در آخرین نسخه‌های اندروید و iOS به واتس‌اپ اضافه شده است. این قابلیت برای برخی از کاربران در دسترس قرار گرفته و در آینده برای کاربران بیشتری عرضه می‌شود. پس اگر استفاده از این قابلیت برای شما امکان‌پذیر نیست، باید تا چند هفته آینده منتظر فعال شدن آن باشید.

آیا قابلیت ویرایش کپشن برای شما فعال شده است؟ نظر شما درباره این قابلیت چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: